Hur mycket bling-bling får man ha? (utan att bli diskad)

pink_angel

Trådstartare
Hej alla dressyrare....

Nu ska hoppiga jag försöka mig på lite dressyr.

Har ett pannband med stooooraa swarovski stenar.
Men min häst har enorm pannlugg som jag alltid har utsläppt vid tävling alltså kan man ev. skymta den största stenen lite lätt i tex galoppen.

Kan jag tävla med detta pannband ???

Fråga två;) får man ha bling bling på nosgrimman??
 
Sv: Hur mycket bling-bling får man ha? (utan att bli diskad)

I TR står att man får ha diskret utsmyckning på pannbandet men vad som är diskret tvistar di lärde om. Min erfarenhet från tävling är att man kommer undan med det mesta på pannbandet. Har sett treradigt strasspannband på GP hästar, så ditt ska nog gå bra.

Ang. nosgrimman så får du inte ha bling bling på det.
 
Sv: Hur mycket bling-bling får man ha? (utan att bli diskad)

Om du tittar på Minna Telde (i tex Falsterbo) så red hon i ett pannband som var HELT i strass! Det var faktiskt riktigt fint på svarta Santana 1111. Så jag tror faktiskt inte att det är så stränga regler med det där :)
 
Sv: Hur mycket bling-bling får man ha? (utan att bli diskad)

Nej, det är ett fyrradigt OS pannband med läder på baksidan, som det måste vara i dressyren.
 
Sv: Hur mycket bling-bling får man ha? (utan att bli diskad)

Självklart förstår jag att undersidan är av läder!! Det jag menade var att det enda man ser på framsidan av pannbandet är strass!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 220
Senast: Fiorano
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: zarmino
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 425
Senast: Fiorano
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
959
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp