Hur mycket har ni sparat och andra egendomar samt mål?

Sv: Hur mycket har ni sparat och andra egendomar samt mål?

Får ut drygt 20 000 efter skatt så jag har 10 000 kr att leva på och 10 000 att spara. Lite (mycket) mat, lite krog, fasta räkningar på ca 5000 kr i månaden.
 
Sv: Hur mycket har ni sparat och andra egendomar samt mål?

Det kan du inte med skog heller.
Den kan brinna upp eller blåsa ner i en storm.

Så allt är ju bara gissningar där man försöker att prediktera utifrån de parametrar som man har.

Visst är det så! Vi har *peppar peppar* klarat oss undan stormar och bränder i rätt många generationer, får hoppas att det förblir så för syskonens skull. :)
 
Sv: Hur mycket har ni sparat och andra egendomar samt mål?

Hur klarar man att spara 10.000 kr i månaden?:eek:
Jag är kanske skadad efter detta år med typ 4000 euro i månaden, men 10.000 känns asmycket!

Jag sparar ungefär så mycket. Har bra jobb och tjänar en del extrapengar. Åker utomlands i jobbet så behöver inte heller betala för alla roliga resor.
Ibland lyxar jag till det som när jag köpte min nya cykel i mars, den kostade ungefär en månadslön, då sparar jag lite mindre just den månaden och mer nästa.
 
Sv: Hur mycket har ni sparat och andra egendomar samt mål?

Oj det var en dyr cykel! Hur mycket har du hunnit spara ihop? Tassetass hur länge har du sparat den summan varje månad?

Snart blir ni miljonärer :D! (om ni inte redan är det vill säga).

Vad har ni för mål då :)?
 
Sv: Hur mycket har ni sparat och andra egendomar samt mål?

jag lever på ca 8000 i månaden så nåt direkt sparande finns inte. Sparar ungefär 300 i månaden genom autogiro. Däremot äger jag min lägenhet och har en del sparat sen jag sålde den senaste lägenheten. Nu har jag börjat sätta in lite i fonder med. (Tack för tipsen Gabbi!)
 
Sv: Hur mycket har ni sparat och andra egendomar samt mål?

Totalt?
Hm. Runt 350.000 + ett hus jag hyr ut. På ett ungefär, har inte räknat exakt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: cassiopeja
·
Hemmet I veckan har vi (läs: jag) börjat prata om sommarhus hemma och sambon sa: "Visst, plead your case" så det tänkte jag göra nu, om det nu...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 140
Senast: FannyN
·
Juridik & Ekonomi Vill öppna ett vanligt sparkonto i en annan bank än den jag har (Swedbank) med så bra ränta som möjligt (inser att det inte är så himla...
2
Svar
36
· Visningar
2 418
Senast: Wille
·
Samhälle https://www.gp.se/ledare/d%C3%A4rf%C3%B6r-vill-ingen-l%C3%A4ngre-revoltera-mot-svensson-livet-1.39753355?fbclid=IwAR3BYWlNo-IXhhtcYWZbr2h...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
13 749
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp