Hur mycket jobb är det med att driva ridskoleverksamhet?

MaRomer

Trådstartare
Fick ett totalt infall! Min "bys" ridskola ska arrenderas ut alt anställning som ridskolechef. Detta är en STOR klubb där inomhus SM i hoppning och globenkval mm hålls. 230 elever rider varje vecka. 2 ridhus, tävlingsstall ja det är en stor anläggning.

Men HUR mycket jobb är det? Jag är inte utbildad ridlärare och har just nu inget intresse för det heller. Att hålla lektioner alltså. Är det ens lönt att söka en tjänst utan den utbildningen? Min tanke är att bedriva ridskolan som tidigare drivits. Hyra in eller anställa ridlärare (vilket det finns idag).

Ja mycket mer har jag inte tänkt ut då jag fick iden för 5 min sedan;) Jag har INGEN erfarenhet av detta sen tidigare.

Så OM man skulle söka (har 6 mån att fundera;)). Hur mycket jobb är det? Eller är det individuellt? Jag skulle mycket gärna sätta mig i skolbänken i 6 mån för att studera ekonomi mm. Om detta skulle vara möjligt! Eller skulle de ens vara intresserade av någon som inte drivit ridskoleverksamhet innan?? Det står INGET i ansökan att man måste vara utbildad osv. Utan de går efter rätt person med utvecklings ambitioner!

Även om ridskolan har stora tävlingar så sköts dessa genom olika styrelser! Dvs detta skulle ej ligga som "mitt" ansvar!

Som sagt detta ligger inte ens i närheten av att skicka en ansökan idag;)
 
Sv: Hur mycket jobb är det med att driva ridskoleverksamhet?

Jaja nästa gång ska jag läsa ORDENTLIGT! ansökningstiden har redan gått ut. Så drömmen får förbli en dröm;) Men svara gärna ändå på mina frågor!
 
Sv: Hur mycket jobb är det med att driva ridskoleverksamhet?

Hej!

Att driva en ridskola är ett heltidsarbete, minst.

Det kräver mycket ekonomiskt sinne och att man är villig att jobba nästan jämt. De ridskolor jag varit på har ägarna haft lektioner- det är svårt att få ihop ekonomin om man själv "bara" ska ta hand om ekonomin och övrig administration. Akonomi har hanterats "efter arbetstid".