Hur mycket jobb är det med att driva ridskoleverksamhet?

MaRomer

Trådstartare
Fick ett totalt infall! Min "bys" ridskola ska arrenderas ut alt anställning som ridskolechef. Detta är en STOR klubb där inomhus SM i hoppning och globenkval mm hålls. 230 elever rider varje vecka. 2 ridhus, tävlingsstall ja det är en stor anläggning.

Men HUR mycket jobb är det? Jag är inte utbildad ridlärare och har just nu inget intresse för det heller. Att hålla lektioner alltså. Är det ens lönt att söka en tjänst utan den utbildningen? Min tanke är att bedriva ridskolan som tidigare drivits. Hyra in eller anställa ridlärare (vilket det finns idag).

Ja mycket mer har jag inte tänkt ut då jag fick iden för 5 min sedan;) Jag har INGEN erfarenhet av detta sen tidigare.

Så OM man skulle söka (har 6 mån att fundera;)). Hur mycket jobb är det? Eller är det individuellt? Jag skulle mycket gärna sätta mig i skolbänken i 6 mån för att studera ekonomi mm. Om detta skulle vara möjligt! Eller skulle de ens vara intresserade av någon som inte drivit ridskoleverksamhet innan?? Det står INGET i ansökan att man måste vara utbildad osv. Utan de går efter rätt person med utvecklings ambitioner!

Även om ridskolan har stora tävlingar så sköts dessa genom olika styrelser! Dvs detta skulle ej ligga som "mitt" ansvar!

Som sagt detta ligger inte ens i närheten av att skicka en ansökan idag;)
 
Sv: Hur mycket jobb är det med att driva ridskoleverksamhet?

Jaja nästa gång ska jag läsa ORDENTLIGT! ansökningstiden har redan gått ut. Så drömmen får förbli en dröm;) Men svara gärna ändå på mina frågor!
 
Sv: Hur mycket jobb är det med att driva ridskoleverksamhet?

Hej!

Att driva en ridskola är ett heltidsarbete, minst.

Det kräver mycket ekonomiskt sinne och att man är villig att jobba nästan jämt. De ridskolor jag varit på har ägarna haft lektioner- det är svårt att få ihop ekonomin om man själv "bara" ska ta hand om ekonomin och övrig administration. Akonomi har hanterats "efter arbetstid".

m det är en väl inarbetat ridskola med bra personal och vettiga förutsättningar kan det nog vara lättare, men det är definitiv hårt och tungt arbete. Det är ju inte bara hästar och lektioner som ska hållas ordning på.

Utskick om terminsstart och ändringar mm ska ju också till... På de jag sett som tagit över ridskolor har det varit klart mer jobb än de från början trodde. De har ofta inte hunnit med annat än just ridskolan, knappt ens sina egna hästar. Men det beror nog på hur man lägger upp arbetet lite också.

/Lavinia, som tidigare drömde om att ha en egen ridskola, men som sett med egan ögon flera gånger hur jobbigt det är och hur lite man får håll på med hästarna och därför helt har tappat intresset för det.
 
Sv: Hur mycket jobb är det med att driva ridskoleverksamhet?

Vilken ridskola är det? Undrar om det kan vara den jag rider på?:bump:
 
Sv: Hur mycket jobb är det med att driva ridskoleverksamhet?

Klubben har ju haft sina problem så inte konstigt att de behöver starta på nytt.
Du får söka i tid nästa gång ;)
 
Sv: Hur mycket jobb är det med att driva ridskoleverksamhet?

Klubben har ju haft sina problem så inte konstigt att de behöver starta på nytt.
Du får söka i tid nästa gång ;)

Vad för problem om jag får fråga??

Tina slutar inte pga problem. Hon har träffat "the one" och Har varit sickinge trogen i mååånga år. Nu ska hon dra sig tillbaka till lite lugnare liv. Med vad vet jag inte!

(Skicka PM)
 
Sv: Hur mycket jobb är det med att driva ridskoleverksamhet?

Då är det min ridskola! :bump::)
Tror dom har haft lite problem med ek***min. Mindre som rider. Sen kanske Tina inte vill ha ridskolan längre. Hon har ju hållt på i några år nu.
 
Sv: Hur mycket jobb är det med att driva ridskoleverksamhet?

Då är det min ridskola! :bump::)
Tror dom har haft lite problem med ek***min. Mindre som rider. Sen kanske Tina inte vill ha ridskolan längre. Hon har ju hållt på i några år nu.

Tina slutar pga hon vill göra nått annat;) Ekonomin har inte med det att göra då det inte är hon som "ansvarar" för den. Det är styrelsen som tar alla beslut gällande allt
 
Sv: Hur mycket jobb är det med att driva ridskoleverksamhet?

har du tittat närmare på ekonomin även om det bara är styrelsen som beslutar om sånt? kan ju vara så att styrelsen gjort beslut som den som har hand om det inte gillar.. hade jag tagit över något hade jag nog velat ha beslutanderätt över ekonomin.

Såg nu att det var anställning det var tal om hehe, blir ju lite skillnad. Men om det är färre elever så har dom nog lite problem
 
Sv: Hur mycket jobb är det med att driva ridskoleverksamhet?

Nej det var inget bestämt där heller. det enda som var klart var inval av nya styrelsemedlemmar. om ridskolan ska ha ny arrendator eller om styrelsen ska sköta ridskoleverksamheten var inte bestämt.
 
Sv: Hur mycket jobb är det med att driva ridskoleverksamhet?

Nej det var inget bestämt där heller. det enda som var klart var inval av nya styrelsemedlemmar. om ridskolan ska ha ny arrendator eller om styrelsen ska sköta ridskoleverksamheten var inte bestämt.

Ok, det blev iaf den som jag fick till svar att det skulle bli då;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 179
Juridik & Ekonomi Orkar inte med att vara anonym och sånt, så blottar mig väl lite mer än jag egentligen är bekväm med men skit samma. Ber om ursäkt i...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 346
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 334
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 880
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp