Hur mycket kan man ta för medryttare?

oliviaserner

Trådstartare
Hej, jag har en allround ponny som jag söker medryttare till. Den står mitt i centrala Stockholm på djurgården och har gått LA i hoppning samt LB i dressyr och har kapacitet för mer. Vad kan jag ta (som max) för medryttaren per månad om den rider 3ggr i veckan?
 
Hej, jag har en allround ponny som jag söker medryttare till. Den står mitt i centrala Stockholm på djurgården och har gått LA i hoppning samt LB i dressyr och har kapacitet för mer. Vad kan jag ta (som max) för medryttaren per månad om den rider 3ggr i veckan?

Allt beror ju på. Vad skulle t.ex medryttaren få göra med hästen de dagar den har den?
 
Hej, jag har en allround ponny som jag söker medryttare till. Den står mitt i centrala Stockholm på djurgården och har gått LA i hoppning samt LB i dressyr och har kapacitet för mer. Vad kan jag ta (som max) för medryttaren per månad om den rider 3ggr i veckan?
3-4000. Skulle jag säga. Om den inte är väldigt liten, om det är en b-ponny kanske du får ta lite mindre.

Det är otroligt tryck på hästar på Djurgården, så har man häst där eller på Ryttis så kan man ta saftigt betalt och välja och vraka bland medryttarna.
 
Hej, jag har en allround ponny som jag söker medryttare till. Den står mitt i centrala Stockholm på djurgården och har gått LA i hoppning samt LB i dressyr och har kapacitet för mer. Vad kan jag ta (som max) för medryttaren per månad om den rider 3ggr i veckan?


Det finns tusen trådar ang betalande medryttare . Tråkigt svar kanske men det är avsett i all välmening för svaren i alla dessa trådar är alltid detsamma - varför folk vill /behöver ta betalt, och sen alla redovisningar om folks individuella motiveringar och de olika summorna utifrån det 😄
 
Det finns tusen trådar ang betalande medryttare . Tråkigt svar kanske men det är avsett i all välmening för svaren i alla dessa trådar är alltid detsamma - varför folk vill /behöver ta betalt, och sen alla redovisningar om folks individuella motiveringar och de olika summorna utifrån det 😄
Hittar nästan inga trådar om hur mycket man kan ta för medryttare i Stockholm, som du säger finns det trådar för hur mycket man kan ta för medryttare fast utanför Stockholm. Det spelar också väldigt stor roll vilken häst/ponny man har😊
 
Hittar nästan inga trådar om hur mycket man kan ta för medryttare i Stockholm, som du säger finns det trådar för hur mycket man kan ta för medryttare fast utanför Stockholm. Det spelar också väldigt stor roll vilken häst/ponny man har😊

Fast poängen är att det inkl Stockholm beror väldigt mycket på individbasis. Vad du letar efter, vad du behöver, vilka krav du har på medryttaren osv osv. Det finns inget enkelt svar, och bryr du dig mest om pengarna blir det en sak , om du bryr dig mer om exakt rätt medryttare blir det en annan. Osv osv. Till syvende och sist, oavsett vad du själv letar efter, så är det ”kunden” som styr efterfrågan om du vill ta betalt. Så återigen : finns hundra trådar i ämnet 👍
 
Det finns en hel del medryttargrupper på Facebook, uppdelade på olika områden. Kolla om du hittar någon sådan för ditt område. Där kan du se vad andra tar och känna av läget lite.
 
Slå ut vad det kostar per dag att ha hästen och ta sen vad det kostar.
Där jag bor kan man inte ens få tag i en medryttare om man så betalar den.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 265
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 198
Senast: Nepenthe
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 907
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 437
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp