Hur mycket kläder har era barn på sig ute på förskolan?

Vår tjej är ganska varm av sig så det räcker gott och väl med vanliga kläder under en vinteroverall, tjockare eller tunnare mössa beroende på vädret, ullfingervantar eller fodrade galonvantar, fodrade vinterskor eller fodrade gummistövlar.

Sedan har de hört av sig och sagt att hon fryst för att de inte kollat i hennes korg efter den varmare mössan när det behövts utan bara tagit den översta tunnare, likaså med vantarna. Blir väl lätt rörigt när man ska klä på en hel grupp barn!
 
Vi har dubbla uppsättningar, åker bil till förskolan så dom åker i vanlig jacka och börjar alltid inne så det är personalen som tar på dem overall/regnkläder efter behov.
 
Vi har inte dubbelt av något annat än vantar, yllestrumpor och mössor. Tar hem det vi behöver över natten/helgen. Funkar bra för oss. :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Den senaste tiden har jag tänkt en hel del på min barndom, bland annat pga några diskussioner jag haft med min mamma. Jag kommer inte...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
11 693
Senast: Bri
·
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
21 837
Senast: Otherside
·
Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 242
Senast: ako
·
Övr. Barn Lite kortfattat : I slutet på 2012 fick jag veta av en lärare på äldsta sonens skola att de skulle göra en orosanmälan till...
Svar
7
· Visningar
2 014
Senast: Meibla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp