Hur mycket mark 'behöver' man?

nexxa

Trådstartare
Ja, ni såg frågan. Hur mycket mark anser ni att man behöver/häst?
Hur stora skillnader gör ni när ni räknar ut det på ex.shettis, vbl, halvblod,ardenner..?

:bow:

Tillägger: Vill gärna veta totala mängden för vinter o sommarhage (inkl bete)
 
Sv: Hur mycket mark 'behöver' man?

EUs rekommendationer 1-2 hästar per hektar tycker jag är rimliga. Sen beror det förstås på en massa faktorer som markens beskaffenhet, möjlighet att skifta dessa hektar från år till år och typ av häst. En aktiv framavlad sporthäst sliter mer på marken än en godmodig skogsmulle. Sporthästen kräver oftast flera gånger mer mat också :)
 

Liknande trådar

Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 194
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Jag tillhör en generation som växte upp med engångsbindor och tamponger som mensskydd. Alla miljövänliga flergångsalternativ som finns...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 112
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 797
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp