Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Hur mycket mark 'behöver' man?

nexxa

Trådstartare
Ja, ni såg frågan. Hur mycket mark anser ni att man behöver/häst?
Hur stora skillnader gör ni när ni räknar ut det på ex.shettis, vbl, halvblod,ardenner..?

:bow:

Tillägger: Vill gärna veta totala mängden för vinter o sommarhage (inkl bete)

Sv: Hur mycket mark 'behöver' man?

EUs rekommendationer 1-2 hästar per hektar tycker jag är rimliga. Sen beror det förstås på en massa faktorer som markens beskaffenhet, möjlighet att skifta dessa hektar från år till år och typ av häst. En aktiv framavlad sporthäst sliter mer på marken än en godmodig skogsmulle. Sporthästen kräver oftast flera gånger mer mat också :)

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5526 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Anläggning Hej! Tänkte fråga om någon är kunnig på hur det funkar med stigar och vägar genom ens mark, och vad/om man har rätt som markägare att...
2
Svar
35
· Visningar
3 164
Anläggning Jag vet att rekommendationer ofta är minst 1 ha/häst på gårdar. Satt och mätte och räknade lite på Eniro, och jag har i ärlighetens namn...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 708
Fritid Det ser ut som att vår husvagn har förolyckats i ett takras :( Vilket gör att vi oundvikligen behöver köpa en ny vagn om vi ska tro att...
Svar
3
· Visningar
365
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
9 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Bup
  • Vad gör vi? Del CXXXIV
  • Kompromissa om boendeort

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2021