Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Hur mycket mark tillhör gården?

F

flum

Spanar lite efter gårdar och har gått och trånat efter en som inte är till salu just nu, men jag tänkte kolla upp hur mycket av marken runt om som tillhör. Vart kan man hitta det?

Sv: Hur mycket mark tillhör gården?

Gå upp till Lantmäteriet och fråga. De bästa är om du har fastighetsbeteckningen annars hjälper de dig att plocka fram det.
Du kan också köpa information direkt på internet av Lantmäteriet.
http://hamtplats.lantmateriet.se/fsok_alla/start.jsp

Det finns enstaka kommuner som har kartor på sin hemsida som kan hjälpa dig också. Surfa in och kolla!

D

dorisdoris

Du ringer till närmsta lantmäterimyndighet och ber att få en karta över den aktuella fastigheten
/dorisdoris-lantmätare

F

flum

Och om jag inte vet vad fastigheten heter, var får man reda på det?

Gå till lantmäteriet och titta på en karta så hjälper de dig.
jennyjenny/GISingenjör så vi är i samma bransch dorisdoris :D

Det finns kataloger att köpa som är taxeringskalender för lantbruksfastigheter. Sök hos förlag som säljer taxeringskalendern.

Dock finns inte smågårdar på något enstaka hektar med.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5529 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Ekonomi&Juridik Det finns en gård i närheten som har ett markareal på ca 150ha som jag och en kompis satt och funderade på vad som krävs för att kunna...
Svar
9
· Visningar
1 341
Hästmänniskan Hittade döda hästar på nyinköpta gården (hippson.se) Köpte gård – hästar hittades döda i stallet - P4 Jämtland | Sveriges Radio Som jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 491
Hästmänniskan Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har just nu en ettåring, som jag köpte när han var två veckor. En häst alltså. Jag har blivit...
2
Svar
20
· Visningar
2 500
  • Artikel
Hästnyheter Ett säteri på 480 kvadratmeter med 15 rum och 350 hektar mark. Klassiska Rörsberga säteri utanför Falköping är till salu för 50 miljoner...
Svar
0
· Visningar
116

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Plast eller guld?