Hur mycket mark tillhör gården?

F

flum

Spanar lite efter gårdar och har gått och trånat efter en som inte är till salu just nu, men jag tänkte kolla upp hur mycket av marken runt om som tillhör. Vart kan man hitta det?
 
Sv: Hur mycket mark tillhör gården?

Gå upp till Lantmäteriet och fråga. De bästa är om du har fastighetsbeteckningen annars hjälper de dig att plocka fram det.
Du kan också köpa information direkt på internet av Lantmäteriet.
http://hamtplats.lantmateriet.se/fsok_alla/start.jsp


Det finns enstaka kommuner som har kartor på sin hemsida som kan hjälpa dig också. Surfa in och kolla!
 
Sv: Hur mycket mark tillhör gården?

Du ringer till närmsta lantmäterimyndighet och ber att få en karta över den aktuella fastigheten
/dorisdoris-lantmätare
 
Sv: Hur mycket mark tillhör gården?

Och om jag inte vet vad fastigheten heter, var får man reda på det?
 
Sv: Hur mycket mark tillhör gården?

Gå till lantmäteriet och titta på en karta så hjälper de dig.
jennyjenny/GISingenjör så vi är i samma bransch dorisdoris :D
 
Sv: Hur mycket mark tillhör gården?

Det finns kataloger att köpa som är taxeringskalender för lantbruksfastigheter. Sök hos förlag som säljer taxeringskalendern.

Dock finns inte smågårdar på något enstaka hektar med.
 

Liknande trådar

Anläggning Plus 1 grad och lera här nu. Förra året hade hästarna 1/6 av hagen de går i nu. Det var lerkaos då. Min förhoppning var att lerkaoset...
2
Svar
38
· Visningar
1 389
Senast: ameo
·
Anläggning Vi har fått möjlighet att för ett bra pris köpa en villa som på tomten har stall, verkstad och loge. Dock har gården ingen egen mark för...
2
Svar
27
· Visningar
3 924
Senast: AntiPrimax
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 635
Senast: Amk
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 808
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp