Hur mycket mat äter era föl?

Sv: Hur mycket mat äter era föl?

*KL*

Puttar upp tråden lite.
Ingen som har erfarenhet av St Hippolyts fölfoder?

Nu har lilla russinet kommit. Hämtade honom o lördags, har skrivit en tråd om det på "gnägg".. Var lite dramatiskt. Han är så gó och har blivit riktigt modig på en vecka... Var lite reserverad mot människor innan.

Jag tror han kommer äta så han klarar sig ialla fall. Nu äter han ca 1,2 kg pluss grön, 0,4 kg lusernpellets och ca 250 gr havre. Fri tillgång på hö, det har varierat lite från dag till dag hur mycket han får i sig och lusernhack har han nog fått i sig 1,5 kg på en höft.

Nu är han lite ledsen fortfarande och går i en egen hage bredvid mina hästar, tills vi gör ett nytt försök att släppa ihop. Det kommer nog gå bra nu.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Nu vet jag inte vad jag ska göra...behöver ideer! :confused: Har en 3 årig arab valack ca 150 i mankhöjd växer ännu. Han får nu 6 kg...
2
Svar
30
· Visningar
3 635
Senast: Buck
·
Foder & Strö Ja, som rubriken säger; vad äter era hästar per dag, och i olika årstider? Går de ensamma i hagen? Eller med kompisar så de delar på...
2
Svar
30
· Visningar
2 548
Senast: Louice
·
Foder & Strö hej! Jag skulle vilja ha lite tips på foder till min äldsta herre. Som rubriken lyder är han 34 år och har alltid varit precis...
Svar
10
· Visningar
1 226
Senast: Blubbis
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 015
Senast: isafore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp