Hur mycket orkar en B-ponny?

P

Polkagris

Hur stor kan en ryttare egentligen vara?
Jag skulle egentligen behöva sitta upp på vår B-ponny någon gång ibland och "mjuka upp" honom lite, men jag vågar inte för jag känner mig "stor".
Men ibland ser man annonser där de säljer B-ponnyer och så står det att de är utbildade av vuxna???
Vad anser ni?
Vår B-ponny är en maxad welsh, och jag väger 60 kg? Vågar jag sitta upp? :confused: :confused: :confused:
 
Jag väger c:a 37-38 kg, och jag rider B-ponny... Det är ju faktiskt så att B-ponnyer är starkare än vi tror... och så beror det juh mkt på ponnyns kroppsbyggnad... Jag vet inte riktigt hur mkt en welsh tar, det beror ju lite på hur den är byggd, men 60 kilo låter det som om den skulle klara... eller?
 
Om du ändå bara ska rida då och då så är det nog inga problem, du märker nog på hästen om du skulle va alldeles för tung.
 
Det beror helt på hur ponnyn är byggd. Grov eller smäcker ? Lång eller kort rygg ? Hur musklad är den ?

Flera av mina russ bär 60 kg utan problem.
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 138
Senast: Mabuse
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 397
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: WBanna
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 195
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp