Hur mycket påverkar dessa faktorer priset?

Tack för alla svar! :)
@heidi maria Nej, jag menade 25 år. Annonsen var ämnat som någon form av "skräckexempel" ;)

Oj! Jag tror visst jag övervärderade hästarna en smula...:p
Nej, men jag hade fått för mig att det typ bara var hästar som inte ens kan gå LC dressyr/LD hoppning, hoppar kanske 40-60 cm, inte kan gå i form, inte kan ställa på volter, absolut inget vad sidförande hjälper/skänkelvikningar/öppna/sluta och rena galoppfattningar hette, som såldes för under 50 000 kr :o
Så liksom LC dressyr/LC hoppning "borde" ju utefter det kosta 50-75 000 kr. Men jag hade nog lite fel där, ja...

Men tack för alla svar! På Buke lär man sig något nytt varje dag! :banana:
 
Fast LC dressyr kan nog de flesta inridna hästar gå. Och vad talar för att hästen är värd 50-75k bara för den kan gå LC?
 
Oj! Jag tror visst jag övervärderade hästarna en smula...:p
Nej, men jag hade fått för mig att det typ bara var hästar som inte ens kan gå LC dressyr/LD hoppning, hoppar kanske 40-60 cm, inte kan gå i form, inte kan ställa på volter, absolut inget vad sidförande hjälper/skänkelvikningar/öppna/sluta och rena galoppfattningar hette, som såldes för under 50 000 kr :o
Så liksom LC dressyr/LC hoppning "borde" ju utefter det kosta 50-75 000 kr. Men jag hade nog lite fel där, ja...

Jag kan säga så här. Min häst som är T-märkt och halt på små volter skulle kunna gå en LC i morgon och säkert få över 60%. Hon är inte värd många kronor.
 
@lady_vip Min häst som varit konvalescent i 9 mån och nu är igångsatt för 5e gången i år och rids i alla gångarter skulle utan tvekan kunna gå en LC på över 60%. Den skulle jag väl liksom du behöva ge bort, eller sälja för en spottstyver i dagsläget. Trots hyfsad stam och gångarter över medel.

Jag skulle gärna sälja den för 150.000 till nån som TS ;) Skämt åsido, det är bra att få positiva överraskningar. Det händer ju inte alltför ofta o kombinationen häst + pengar :)
 
Tack för alla svar! :)
@heidi maria Nej, jag menade 25 år. Annonsen var ämnat som någon form av "skräckexempel" ;)

Oj! Jag tror visst jag övervärderade hästarna en smula...:p
Nej, men jag hade fått för mig att det typ bara var hästar som inte ens kan gå LC dressyr/LD hoppning, hoppar kanske 40-60 cm, inte kan gå i form, inte kan ställa på volter, absolut inget vad sidförande hjälper/skänkelvikningar/öppna/sluta och rena galoppfattningar hette, som såldes för under 50 000 kr :o
Så liksom LC dressyr/LC hoppning "borde" ju utefter det kosta 50-75 000 kr. Men jag hade nog lite fel där, ja...

Men tack för alla svar! På Buke lär man sig något nytt varje dag! :banana:
Min häst (ponny) har artros på både bakknän, rids typ 2 gånger i veckan just nu (5 dagar i veckan sommar/vår) och hon skulle definitivt kunna gå la/msv c typ imorgon godkänd. Samlar sig tokfint, byter i vart 4e, klockren förvänd, osv osv. I dålig kondition :) så det är inte svårt!
 
Oj! Jag tror visst jag övervärderade hästarna en smula...:p
Nej, men jag hade fått för mig att det typ bara var hästar som inte ens kan gå LC dressyr/LD hoppning, hoppar kanske 40-60 cm, inte kan gå i form, inte kan ställa på volter, absolut inget vad sidförande hjälper/skänkelvikningar/öppna/sluta och rena galoppfattningar hette, som såldes för under 50 000 kr :o
Så liksom LC dressyr/LC hoppning "borde" ju utefter det kosta 50-75 000 kr. Men jag hade nog lite fel där, ja...
Du lär bli positivt överraskad när du letar häst sedan. Man kan få otroligt mycket häst för en relativt liten summa.
 
Ja du har ju redan fått flera svar TS, men jag kan ju bidra med ett exempel från verkligheten: jag köpte ett 8 år gammalt sto, 155 cm i mankhöjd, svenskfödd, få ägare, korsning engelskt fullblod/new forest, okomplicerad och trevlig, aldrig tävlad och i stort sett bara "skogsriden", men stod vid försäljningen hos en tillridare där hon visat sig vara en naturbegåvning i hoppning och med lätthet hoppade 130-140 cm, tre bra gångarter, hel och frisk med god exteriör.
Denna häst köpte jag för 30.000 kr. Vad som drog ner priset var dels bristen på utbildning/tävlingsresultat i förhållande till åldern, men ffa storleken. Hade hon gått att mäta ner till d-ponny hade de lätt fått dubbelt så mycket med den kapaciteten i hoppning. Jag anser att jag gjorde ett fynd, hon är lagom stor åt lilla mig och en härlig allroundhäst. :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag kommer inom snar framtid att lägga ut min häst på försäljning. Det blir första gången jag ska sälja en häst och jag har några...
Svar
9
· Visningar
2 530
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 270
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Hej Jag har studsat över flera annons senaste tiden som är på väldigt dårligt engelska, och sen från ofta konstiga herr namn som "Evan"...
Svar
5
· Visningar
1 544
Senast: Loons
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp