hur mycket pellets ska ett 4 mån föl ha

Det beror HELT på höanalysen! Du måste ha höet analyserat! Om du talar om vad höanalysen visar, och fölets beräknade vuuxenvikt och om det fortfarande diar etc så går det att räkna ut sen både hur mkt hö och kraftfoder och ffa VAD för kraftfoder den ska ha.
 
Vad innehåller höt? Diar den fortfarande? Går den på bete eller äter den bara hö?

Min fölis (3 mån nu) äter så mycket han hinner få i sig under den tiden de står inne, men jag ger inte pellets utan en egen kraftfoderblandning. Skulle gissa att han äter 400g totalt av blandningen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 214
Senast: mily
·
Övr. Djur Jag har två kaniner som är dvärdurar, de är 2 och 3 år ish. De äter just nu pellets från Brit animals, de får de utspritt och ej i...
Svar
4
· Visningar
1 091
Senast: Jeps
·
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: netschjen
·
Ridning Hej, jag ska börja rida fei med min ponny nu om ca en månad. Jag inser själv att jag måste rida mer och inte bara kan åka runt och...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp