hur mycket pellets ska ett 4 mån föl ha

Det beror HELT på höanalysen! Du måste ha höet analyserat! Om du talar om vad höanalysen visar, och fölets beräknade vuuxenvikt och om det fortfarande diar etc så går det att räkna ut sen både hur mkt hö och kraftfoder och ffa VAD för kraftfoder den ska ha.

M

Magdalena

Vad innehåller höt? Diar den fortfarande? Går den på bete eller äter den bara hö?

Min fölis (3 mån nu) äter så mycket han hinner få i sig under den tiden de står inne, men jag ger inte pellets utan en egen kraftfoderblandning. Skulle gissa att han äter 400g totalt av blandningen.

Liknande trådar

Övr. Djur Jag har två kaniner som är dvärdurar, de är 2 och 3 år ish. De äter just nu pellets från Brit animals, de får de utspritt och ej i...
Svar
4
· Visningar
609
Senast: Jeps
·
Avel Hej! Vi har förhoppningsvis om allt går som det ska 2 föl i stallet nästa sommar. Undrar hur det är med ston och föl i flock? Stona i...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: sorbifolia
·
Foder & Strö Ok, som läget är i vinter kommer jag inte kunna blötlägga lusernpellets på morgonen och sen bära ut till stallet när jag väl ska dit...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 755
Hästvård Min häst opererade bort ena äggstocken för två veckor sedan (tumör). Redan innan operationen var hon lite tunn, väldigt tunn för att...
Svar
0
· Visningar
362
Senast: cello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Soffa i skinn eller tyg