Hur mycket prylar har era hundar?

1 halsband m reflex som används året runt.
1 sele från hööks
1 läderkoppel
1 flexikoppel
1 termotäcke från hööks som bara används vid extrem kyla/blåst ( har kanske används 5 ggr)

1 bädd, 1 bur, 1 filt, 2 skålar och nåra bollar och leksaker.

Inte så mycket kanske.

Det låter som lagom många prylar :) Ser själv inte glädjen i att shoppa prylar "bara för sakens skull", men har ändå råkat få en hel del saker... Vet ingen som shoppar så lite som mig som ändå har så mycket saker hemma :p
 
Det låter som lagom många prylar :) Ser själv inte glädjen i att shoppa prylar "bara för sakens skull", men har ändå råkat få en hel del saker... Vet ingen som shoppar så lite som mig som ändå har så mycket saker hemma :p

Shoppa är det tråkigaste jag vet och Ullared är för mig en mardröm jag aldrig skulle åka till :wtf:
 
Båda hundarna har varsitt halvstryp med kedja som används dagligen. Stora hunden har ett i läder, och lilla hunden har ett i textil.
varsitt läderkoppel. Lilla hunden har ett läderkoppel som jag ÄLSKAR! tunt, mjukt och samtidigt rejält.
Lilla hunden har ett flexikoppel också.
Båda hundarna har varsin spårsele. Eller, eh, stora hunden har visst två.
Två spårlinor. varav en är min favorit. Flagglina som jag knutit en hake i änden på. Den är typ 3-4 mm tjock och tar ingen plats i fickan.
Båda hundarna har varsin ofodrad regnoverall från Hurtta. Båda är lite för små :down:
Båda hundarna har vintertäcken. Lilla hunden har ett som passar kasst dåligt, måste hitta ett som passar bättre. Stora hunden har ett varmfodrat reflextäcke och ett vanligt vintertäcke.
Lilla hunden har stickade "tröjor" och stora hunden har ett ulltäcke.
Stora hunden har back on track hasskydd till båda bakbenen.

och så har dom lite leksaker och matskålar och klotänger.. Varsin transportbur. Stora hunden har en MIM-bur. Lilla hunden åker oftast i bilbältessele, men har en bur han med, dock inte krocksäker.
 
Min hund är nog inte särskilt bortskämd. Han har;
2 koppel. (Ett flexi och ett läder)
1 Halvstryp
1 sele
1 regnjacka
1 vinterjacka.

Typ så.. :) Haha. Leksaker har jag faktiskt försökt skämma bort han med men det tar 5 minuter så är allt sönder. :arghh:
 
Typ så.. :) Haha. Leksaker har jag faktiskt försökt skämma bort han med men det tar 5 minuter så är allt sönder. :arghh:

Det är lustigt hur olika hundar är. På väg hem från kenneln med Monster köpte jag en pipleksak på en ICA, en grönblå säl... Fyra år senare letar han fram den varje kväll vi ska gå och lägga oss, och kommer upp och lägger den i sängen innan han själv masar sig upp - sälen måste ju sova gott också! :love:
De enda av Monsters leksaker som någonsin gått sönder (förutom kampleksaker som vi leker med tillsammans) är sådana gästande hundar satt tänderna i. Man måste vara snäll mot sina leksaker! (Ibland är jag så elak att jag stoppar mjukdjur i tvättmaskinen, då blir det ett jäkla vankande innan de blivit torra nog att få komma ner från klädstrecket igen. :p)
 
Mina 3 hundar har:
2 läderkoppel + 1 reklamkoppel
2 helstryp + vars ett nomehalsband
3 spårselar
1 weightpullsele (själv sytt) + ett par olika kedjor att kombinera
3 vintertäcken
1 större + 1 mindre stålbur i bilen med fällar i
2 träapporter + 1 metallapport
 
Min jycke har inte särskilt mycket, och det mesta hon har är sånt som hon ärvt av tidigare hundar i familjen. Täcken och sånt ägnar vi inte oss åt.

Hon har:
2 koppel, varav jag använder det ena till unghunden, som jag är dagmatte åt
1 retrieverkoppel, (bra att ha i fickan som reserv)
1 halsband, som hon ärvt av unghunden, som vuxit ur det
1 sele med spårlina
1 lyshalsband, som jag faktiskt har köpt åt henne själv, och är mycket nöjd med
1 låda med leksaker, (även dessa är mest arv från tidigare hundar). Ungarna brukar dessutom ge henne nån pipleksak i julklapp, och eftersom hon aldrig biter sönder något, utan bara bär omkring dem, så växer hennes leksaksamling sakta men säkert.
 
Mina två hundar har:
varsitt fleecefodrat regntäcke
den äldre hunden har också ett obtrack täcke, bot nättäcke, två vintertäcken som används om han skall sitta i bilen vid minusgrader. Som tur är har de samma storlek så kan använda täckena till unghunden om det skulle behövas men han är så tjockpälsad så det är inte troligt.
varsitt tunt reflextäcke + ett tjockare reflextäcke
en reflexscarf
varsin lyssak som fästes på halsbandet så att de syns i mörkret även om man inte har lampa!

varsitt helstryp i läder + en kedja
två vanliga halsband + flera halsband som är för små
två halvstryp
ett antal retrieverkoppel, försöker att alltid ha ett i jackfickan och ett i bilen då jag konstant glömmer koppel till hundarna då de oftast är lösa :o
två läderkoppel
två spårselar, dock är en för liten och en för stor
en vgw sele till unghunden som aldrig används då han blev att dra ännu mer med denna sele!

en biabädd plus en hemmagjord bädd
varsin bur som nästan bara används av den äldre hunden, dock använder han båda!
ett antal filtar och kuddar som ligger i burarna och bäddarna
en bilbältessele, den andra hunden åker bakom lastgallret i bakluckan
en 20-meterslina, en 30-meterslina och en 50-meterslina och några käppar/herdestavar eller vad de nu heter
och så självklart en massa leksaker och nallebjörnar, favoriten är dock fireplugen, en mkt bra leksak enligt hundarna!

Ojoj, blev ganska mkt :o men en hel del är ärvda saker efter andra hundar och annat är köpt på loppis och rea.
 
Det är lustigt hur olika hundar är. På väg hem från kenneln med Monster köpte jag en pipleksak på en ICA, en grönblå säl... Fyra år senare letar han fram den varje kväll vi ska gå och lägga oss, och kommer upp och lägger den i sängen innan han själv masar sig upp - sälen måste ju sova gott också! :love:
De enda av Monsters leksaker som någonsin gått sönder (förutom kampleksaker som vi leker med tillsammans) är sådana gästande hundar satt tänderna i. Man måste vara snäll mot sina leksaker! (Ibland är jag så elak att jag stoppar mjukdjur i tvättmaskinen, då blir det ett jäkla vankande innan de blivit torra nog att få komma ner från klädstrecket igen. :p)
Våran förra var sån, han hade ett älskat gosedjur som han bar runt på och sov med, det här huliganen anser att allt ska dissekeras i små bitar så snabbt som möjligt... Det är fantastiskt vad mycket innehåll ett mjukdjur kan tänkas ha O_o:meh:
 
Man samlar ju på sig en del, men jag återanvänder ju allt också så efter ett tag finns det liksom ingen orsak att köpa nytt.

Har en hundlåda med sådant som inte används varje dag, linor/extrahalsband/klotång/tasskydd...etc etc. Samt hundhängare i hallen med vardagskopplen, reflexer, etc. Två hundbäddar, ett gäng leksaker som ligger utströdda.

Vill egentligen inte sätta mig och räkna in allting, då skulle jag bara få ångest. ;P
 
Har bara hunnit ha valpis i två veckor så har inte hunnit inhandla så mycket än.

4 halsband (två är dock lite för stora ännu, ett kom med från uppfödaren)
2 koppel med reflex
1 retriverkoppel (kom med från uppfödaren)
1 borste
1 klotång
Diverse leksaker och tuggben
En matskål och en vattenskål (matskål från uppfödaren)
Bädd (kom med från uppfödaren)

Är tacksam att jag har en ras som inte lär behöva så mycket mer än möjligen ett regntäcke om det är ordentligt pissväder... Dock är det svårare att hitta halsband som passar med tanke på deras smala huvud, så halsband lär han nog samla på sig en del av.
 
Min hund har;
Ett mjukt läder halsband i bruk, och ett nytt som får vänta lite med att användas tills nuvarande är kasserat.
En mjuk sele
2flexi koppel
Ett läder koppel
ett stryp koppel (nöd köp då pappa glömde kopplet hemma en dag).
En spår lina

Ett reflex täcke och ett reflex halsband

2 sängar
klo tång,
2 sett matskålar (en hemma och en i husbilen)

Tyckte att vi inte hade så mycket innan jag började skriva :o. Men så är mycket också ärvt av tidigare hundar, matskålarna är ca 30 år gamla och läder kopplet 20 år t ex.
 
Senast ändrad:
Jag är inte hemma så jag kan inte kolla, men på ett ungefär:

Mina dvärgpudlar har:
Vars ett:
Läderkoppel med läderhalvstryp (rundsytt)
Reflexkoppel i textil med halsband enl ovan
Y-sele med koppel
Tjock stickad"tröja"
Tunn stickad "tröja"
Regntäcke
Fodrat regntäcke
Reflextäcke (orange, för att matcha mattes reflexväst)
Vatten- och vindtätt fleecetäcke

Dessutom 1 spårsele + spårlina som aldrig används eftersom de inte fattat vitsen med spår.
Och så har ena pudeln ett jättefint täcke, som ett hästtäcke i mini-mini-mini-format, från Australien han fått i julklapp av en vän.

Leksaker är de inte intresserade av, men jag har några bollar och en boll-på-snöre som kan vara roliga två minuter ibland.
 
Hm, jag tycker inte att Ladda har så mycket saker, men min sambo tycker att hon har otroligt mycket saker.. ;)

1 "oljerockstäcke" från Barbour (ärvt från en av våra gamla hundar)
1 neoprenväst för vattenapportering i kallt vatten eller efter jakt (ärvt)
1 reflexväst
1 läderhalsband
1 halvstryp i läder (upphittat :angel: )
1 helstryp kedja
1 fast halsband från Minx
x antal retrieverkoppel
1 läderkoppel (ärvt)
1 flexikoppel
1 gpshalsband
2 spårselar, en enkel orange, en från Julius K9
1 nomesele
2 spårlinor
1 svetsad bilbur (begagnad)
1 tygbur
1 bädd
15-20 dummiesar i olika storlek, material, färg osv osv
Leksaker och ben av alla sorter

Ska dock inhandla en vildsvinsväst nu, vilket lär blir den absolut största posten av alla dessa..
 
Jag har tre hundar och är lite dålig på att göra mig av med saker så jag har kvar lite av föregående hundars saker också. Har gjort flertalet försök att sälja och ge bort hundsaker, ändå tycks inte hundsakerna minska. Vilket nog beror på att jag shoppar för mycket. Hehe.

Uppskattningsvis har jag nog minst fem exemplar av varje grej: selar, halsband, koppel, täcken...

Hundleksaker har dom en hel korg, men på den punkten är faktiskt jag oskyldig, det är deras "mormor" som gillar att köpa nya leksaker till dom :)
 
KL

Har föör mycket grejjor. Mest för man tror man behöver något och sen blir det ändå så i slutändan att man byter ut mot något bättre/effektivare så det andra bara ligger :P.
Sen är både jag och hunden rätt slarviga så vi tappar bort saker lite överallt och är det sånt man inte klarar sig utan så blir det nytt och det är ju inte alltid billigt.

Men ett tips!
För hundar som kan ha leksaker framme men tröttnar på de efter ett tag:
Köp inte nya! Plocka undan och göm alla de gamla och ta fram de 1 och 1 lite då och då.
Hunden får en "ny" leksak att leka med även om de kanske känner igen de har de hunnit sakna den lite.
Så fort de tröttnar är det dags att plocka bort den och ta fram en annan.
På det här sättet kan man ha ett bara ett mindre gäng med leksaker och slippa köpa nytt jämt! :)
 
Oj, jag ligger tydligen i lä! :) Har en hund.
1 Sele
2 Halvstryp
1 Fast halsband
2 Läderkoppel
1 Retrieverkoppel
1 Spårlina
1 Reflexväst
1 Fleecefodrat regntäcke
1 Bur inne med diverse fleecefiltar

Tror det var allt? Sen har jag också flera koppel och halsband i olika storlekar till eventuella jourhundar.

På inköpslistan står
1 Dragsele inkl midjebälte och expanderlina
Viktmanschetter
Klövjeväska
Det perfekta halsbandet som inte hittats ännu.
Den perfekta, fodrade, regntäta, billiga overallen som heller inte hittats ännu. Önskar mig en symaskin så jag kan sy själv..
 
Senast ändrad:
Min vovva har:

1 halvstryp
1 helstryp kedja
1 sele
1 reflexkoppel
1 retrieverkoppel
1 reflexväst

1 "tyg"halsband + koppel (de där färgglada från typ Ica Maxi) som är halvt söndertuggade av mammas hund och bara används vid bad.

1 biabädd med filt i
1 plastkorg med dyna i

leksaker... Räknas de vedträn som ligger utspridda över hela gräsmattan efter att vovvan hämtar dem från vedstapeln och tuggar sönder dom?:angel: Andra leksaker strimas på 5 sekunder så det har vi gett upp...
Täcken använder vi inte heller. Även om ett regntäcke vore frestande såhär års när en blöt golden kommer in efter kvällskissen och vill ligga i mattes säng... :meh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp