Hur mycket raskunskap har du???

Jag har dålig pit-koll men valde mellan 2 st, varav den ena var rätt så jag fick den på andra försöket... :)
 
D tyckte ja va rätt lätt...
Man har ju lite koll på hur dom ser ut, sen förstog man att dom inte skulle ta en "läskig" pitbull... =Rätt på första försöket
 
Att hitta pit bull:en lyckades jag med på en gång.. Lite förvånad själv faktiskt :eek:

Däremot kollade jag bild för bild för att se vilka kunskaper jag har...

10 rätt... :o.. Kunde Dogue de Bordeaux, G. Sennen, Vizla, Dogo Argentino, Labbe, Rottis, pitbull, Cane Corso, Engelsk bulldog och Bullterrier.. Tyckte att vissa av de andra bilderna inte såg så rastypiska ut på nåt vis..Men jag är inte så duktig heller... :o

Louisiana Catahoula Leopard Dog har jag läst om på nån hemsida, de verkar vara härliga hundar... Men ingen för mig ändå då de verkar stentuffa...

Mvh Anna :)
 
oj, jag trodde att det bara var 6 bilder :o tänkte det att ingen av dessa är det men tydligen så ska det vara det :crazy: så jag tog en och då upptäckte jag att det fanns ju flera bilder om man skrollade lite :rofl:
 
Fick rätt på första försöket! Fast det var några som skapade lite tveksamhet tex dogo argentino (men sen kom jag ihåg att det fanns en hundras som såg ut typ som en vit pitbull) och Cane Corso (fast dom hade så himla breda huvuden).
Men det hade ju varit klart svårare om dom hade haft med bild på Amstaff också...
 
Rätt på första förösöket - den neda jag hade fel på var nummer tre(tror jag) jag skrev amrikans bulldog - men det var Alpha blue.( ingen av de 2 eraserna är fci godkännda) men sen är jag lite rasnörd :)älskar att gissa raser/bland raser.
Mne spetsar och jakthundar är svårt, olika ryuska stövar tex
 
Tycker att pitbull exemplaret för en gångs skull var himla fin (fast ngt dålig bild), oftast ser man ju de "upppumpade"... Vissa raser är ju väldigt ovanliga, så det är ju svårt där, men kul att lära sig något nytt.

Lite roligt att se hur många det är som verkligen vet hur en pitbull ser ut, många förväxlar ju och är helt ute och cyklar :angel:

Kul att ingen tog fel på rottis och APBT :crazy: Då hade vi väl flugit i taket :devil:

Men så är man ju lite rasnörd också :love:

Terriervarianten hade jag dock aldrig sett :confused: Godkänd???

//E
 
men det var ju ingen staffe med ens?? konstigt...eftersom den är såpass lik APBT:n
 
Nej, jag hade inte rätt. Ändå vet jag att det är så de ser ut :o Jag hade haft rätt på andra om jag inte trodde att jag kollat den bilden och haft fel :crazy: Tog den vita först.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag tänker att det snabbt får oönskade konsekvenser att lämna ut för mycket info också. Det är nog ett svårt dilemma det där, att vara...
2
Svar
39
· Visningar
2 026
Senast: co-SMAD4
·
Hundhälsa Hej! E de någon som har lite erfarenhet av Adaptil? Både halsbanden, tuggtabletterna o doftavgivaren? Funkar något av dom eller kanske...
Svar
0
· Visningar
435
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 756
Senast: ako
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 048
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp