Hur mycket sjunker tretorn advance ihop?

_Charlotte_

Trådstartare
Jag har tänkt köpa ett par Tretorn Advance att ha som slit- och släng-stövlar. De finns att få tag på väldigt billigt nu och känns som praktiskt material för leriga ridturer och sådär. Dessutom gillar jag att de är så ställbara, då borde de gå att få att sitta skapligt på mina lustigt formade vader.

Hur som helst, det jag funderar på är om jag ska köpa standard eller extended. Ni som har eller har haft ett par, hur mycket sjunker de ihop?
Extended är enligt måttabellen flera cm längre än mitt ben, men samtidigt har jag fått för mig att de sjunker ihop en hel del, så då kanske de ändå är att föredra...? Standard är "bara" ca 1,5 cm längre än mitt ben.
 
Har inga själva, men funderar också på att köpa :)

Har dock kompisar som har sådana, och deras har sjunkit rätt duktigt. Skulle tippa att vi pratar om 2-4 cm. De jag tittar på är typ 3-4 cm för långa för mig, men tror det kommer bli helt lagom! Jag menar, t.om. "vanliga" läder ridstövlar sjunker ju 1-2 cm så :)
 

Liknande trådar

Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
6 648
Senast: Zoya
·
Utrustning Ni som har eller har haft såna stövlar, vanliga Tretorn Advance alltså som var och varannan människa hade för några år sedan. Hur är de...
Svar
4
· Visningar
1 022
Senast: Prinzess
·
Utrustning Funderar på att köpa ett par Tretorn Advance att ha som vardagsstövlar då mina nuvarande dansade på sista versen för länge sedan...
Svar
2
· Visningar
921
Dressyr Försöker leta efter svar i andra trådar och prata med ridsportbutiker men jag blir verkligen inte klok på detta... Måste verkligen ha...
Svar
12
· Visningar
2 774
Senast: Daredevil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp