Hur mycket ska man behöva stå ut med? (Körskolelärare)

I år tog jag upp ett väldigt stort och jobbigt projekt för mig. Det har varit förknippat med mycket ångest och rädsla för att misslyckas. Nämligen körkort.

Jag har aldrig övningskört förut. Jag började så smått att köra med min morsas automatlåda (hennes kille satt med som handledare). Det gick ändå ok.

Sen skrev jag då in mig på körskolan. Och där bröt helvetet lös. Min lärare är en man närmare 40 år gammal, men det kan man inte tro. Han påminner mig starkt om mobbarkillarna i högstadiet. Han har den sortens humor där man hånar andra. Han är fullkomligt labil och lektionernas utgång har varit helt avhängna hans humör för dagen. Dvs har han varit på bra humör har jag varit duktig i hans ögon och har han varit på dåligt humör gör jag allting fel. Han sitter dessutom och fipplar med sin telefon stora delar av lektionerna. Är det verkligen tillåtet undrar jag?

Iaf, igår när jag skulle avsluta dagens lektion med en fickparkering satt han återigen och glodde i mobilen för jag skulle ju fixa det själv enligt honom. Jag sladdar lite med kopplingen och är nära att backa in i en annan bil som står parkerad och han får en fucking jävla flipp. Drar igång en lång jävla rant om hur värdelös jag är på än det ena, än det andra. Jag kan inte växla ordentligt, jag får panik av andra trafikanter, jag använder bromspedalen när jag bara ska använda kopplingen TROTS ATT HAN HAR SAGT TILL MIG HUNDRA GÅNGER... osv osv. Självklart blev han rädd att jag skulle repa den andra bilen så det skulle komma fram att han SITTER OCH GLOR I MOBILEN när han ska LÄRA MIG ATT KÖRA BIL. Han avslutar iaf med att säga att jag går bakåt i min utveckling som bilförare. Att jag ska lämna mitt privatliv hemma när jag kör bil, inte tänka på jobb eller barn eller nånting sånt (hur fan kan han veta vad jag tänker på när jag kör bil undrar jag, är han tankeläsare kanske?) Jiddrade om att jag inte läser teoriboken tillräckligt (igen, HUR vet han det?)

Gick hem och grät på toaletten efter detta. Mådde så kasst. Hade knappt sovit nånting den natten och hade en pulserande huvudvärk men ville ändå inte ställa in lektionen pga VILL HA MITT JÄVLA KÖRKORT nån gång. Förlåt för alla versaler. Jag bara undrar, hur mycket ska man stå ut med?

Nu har jag avbokat alla kommande lektioner med denna sociopaten. Bara hoppas att jag kan få någon annan lärare, men det är ont om tider och lång väntetid. Känns som att tiden bara rinner iväg.
 

Har du fått köra något mer med vettig lärare/handledare?

Den du beskriver här har ju betett sig både vidrigt och olagligt :crazy:.

Har man inte självförtroende i övningskörningen kan ju till och med även vanlig nödvändig kritik ta hårt på en.

Jag hoppas verkligen att du kunnat köra med någon annan :heart.

Jag tänkte faktiskt att jag skulle skriva och uppdatera hur det har gått!

Bokade ju som sagt av alla resterande lektioner med nämnda körlärare och hade för avsikt att testa en annan som jag kört en lektion med och som jag ändå tyckte verkade ok. Men sen släppte en tredje lärare nya tider och jag tänkte att jag kan lika gärna testa.

Och han har varit SÅ bra. Lugn, pedagogisk, noggrann, engagerad. Vet inte om cheferna har sagt till honom att vara extra på tårna eftersom jag är ”missnöjd kund” men han är verkligen toppen och det har inneburit att jag också tagit ett gigantiskt språng framåt i min utveckling som bilförare. Nu när jag vet hur det är att köra med någon som är bra kan jag typ inte fatta hur jag härdade ut i 10(!) lektioner med den där nonchalanta, lynniga idioten. Vad kan jag säga, sociopater har en förmåga att vända saker till att det är dig det är fel på och det var nog vad som hände.
 
Jag tänkte faktiskt att jag skulle skriva och uppdatera hur det har gått!

Bokade ju som sagt av alla resterande lektioner med nämnda körlärare och hade för avsikt att testa en annan som jag kört en lektion med och som jag ändå tyckte verkade ok. Men sen släppte en tredje lärare nya tider och jag tänkte att jag kan lika gärna testa.

Och han har varit SÅ bra. Lugn, pedagogisk, noggrann, engagerad. Vet inte om cheferna har sagt till honom att vara extra på tårna eftersom jag är ”missnöjd kund” men han är verkligen toppen och det har inneburit att jag också tagit ett gigantiskt språng framåt i min utveckling som bilförare. Nu när jag vet hur det är att köra med någon som är bra kan jag typ inte fatta hur jag härdade ut i 10(!) lektioner med den där nonchalanta, lynniga idioten. Vad kan jag säga, sociopater har en förmåga att vända saker till att det är dig det är fel på och det var nog vad som hände.
Så härligt att höra! :heart
 
Skönt att du fick en bra lärare.
Jag hade en bra, som sen skulle vara ledig ett tag. Bokade då några lektioner med en annan men det var katastrof. Hans sätt fick mig att misslyckas totalt med saker jag kunde med den andre. Bokade av resterande med den och väntade på den bra igen och när jag sen körde upp var det inga problem.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 080
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 178
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok För en dryg vecka sen så kraschade mitt minneskort i mobilen. Jag har backupat lite halvhjärtat då och då, men nu var det tyvärr ett tag...
Svar
0
· Visningar
383
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 031
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp