hur mycket skulle ni spara?

vinkelina

Trådstartare
funderar på att börja skramla ihop till nästa häst. nuvarande är 18 år gammal, och man vet ju inte hur länge till hon håller....

tänkte skaffa ett extra jobb, och låta de pengarna gå till ett hästkonto... men hur mycket skall man spara?

funderar på att få ihop till hästen+ ett års stallhyra+ lite till.... är de en vettig tanke?
 
Sv: hur mycket skulle ni spara?

Personligen så skulle jag spara så mycket som möjligt så jag kunde köpa en så dyr häst som möjligt :p:D

Men spara så mycket du kan. Sen får du väl se vad du är uppe i den dagen det är dags att använda pengarna.
 
Sv: hur mycket skulle ni spara?

Vilken bra idé! Jag hade sparat så mycket som möjligt, tittat på annonser och satt ett spar-mål i den prisklass som de hästar jag blivit intresserad av befinner sig i. Sedan hade jag lagt till 25% på mitt spar-mål bara för att vara på den säkra sidan.
 
Sv: hur mycket skulle ni spara?

har en häst i tanken som jag skulle vilja köpa, hon är dock inte till salu (men de va inte min heller då ja köpte henne) dessutom finns de ej plats i stallet för tillfället, så jag behöver ju inte direkt ha nån panik... hoppas dock att ha fixat de till sommaren/hösten nån gång...
 
Sv: hur mycket skulle ni spara?

Jag gjorde på samma sätt som dig då min förra kuse började bli till åren. Sparade till det nya hästen kostade plus 25,000 till. känndes som en bra summa.
Man vill ju ha lite extra pengar utifall att....
 
Sv: hur mycket skulle ni spara?

Jag har också börjat spara, har ett speciellt häst-sparkonto där jag sätter in pengar varje månad. Försöker sätta in MINST 1000 kr varje månad. Tanken är att spara ihop till kostnaden för hästen, plus att ha en bra buffert redan när jag köper hästen, alltså inköpet + en buffert på ca 20 000 helst. Månadskostnaden vill jag helst ha råd med utan att behöva använda sparkostnader.
 
Sv: hur mycket skulle ni spara?

ungefär hur länge höll du på att spara? om man får fråga :P

fick jobb nummer två idag, hoppas kunna lägga undan 300€ i månaden, åtminstone. skulle behöva mellan 6-10 000
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Andromedae
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 823
Senast: Fazeem
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
960
Senast: linlar1
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 105
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp