Bukefalos 28 år!

hur mycket tid vid datorn?

J

jupiter-judex

jag försöker med ett eget inlägg om tonåringars tid vid datorn.
hur mycket är för mycket och vad är lagom?

tips om hur göra för att dra ner, tycker jag provat allt men inget känns riktigt rätt!

ps...inga generella barn uppfostrings tips eller moral slängor nu bara!!
 
Sv: hur mycket tid vid datorn?

När jag var tonåring hade vi ring upp modem och då blev det ju dyrare. Då sattes vi på en gräns på 1 timme om dagen.

Sen när vi fick bredband var det skit samma, men då var jag en "gammal" tonåring. Oc h min bror som är 8 år yngre satt inte länge han heller. Han gör det nu när han snart är 16, men inte så att han missunnar ett privatliv och skola.
 
Sv: hur mycket tid vid datorn?

ok. min är 13 och har väl inte suttit så mycket förut. men sista halvåret har det blivit mer och mer och när han satte sig direkt efter skolan tills han gick och la sig på kvällen sa jag stopp. men det känns svårt med hur mycket han ska sitta och vad som är normalt
 
Sv: hur mycket tid vid datorn?

Ok, till att börja med beror det ju lite på vad som görs vid datorn.

Sen kan man titta på vad 13-åringen har för ansvar hemma. Sköter den detta? Just nu är det ju sommarlov, men sköter barnet i normala fall skolan bra?

Ta en diskussion med honom hur mycket han själv anser är lagom och varför. Du har mycket bättre odds att han håller det om han har fått vara med och diskutera saken själv.
 
Sv: hur mycket tid vid datorn?

tycker väl att sista terminen blivit väldigt skoltrött, allt är skit med skolan.
nej jag tycker nog inte att han riktigt sköter sig även om han inte har särskilt mycket hemma jag kräver att han ska göra. det jag tycker är jobbigast är nog att han är så stöddig och har en attityd som är så otrevlig nu helt plötsligt, så för mig känns det mer som att kan han inte ens vara trevlig så vill inte jag bjussa han på en massa data tid.

på datorn är det mest spel och prata med kompisar via messenger så jag tror att det är ganska oskyldigt. men hela känslan att sitter man inte vid datorn jämt så blir kompisar sura mm mm. träffas mindre med dom utan sköter mycket kontakt via den, har inte några hobbies längre mm.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
241
Senast: Enya
·
Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 572
Senast: Praefatio
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 008
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 443
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp