Bukefalos 28 år!

Hur mycket tuggande tål en PET-flaska..

aneeette

Trådstartare
..utan att den går sönder?

Jag tänkte vara lite "rolig" och sysselsätta min hund med att stoppa in godis i en 0,5l pet-flaska, som han får roa sig med att få ut godisarna.. men han tuggar bara på öppningen! Känns ju som att plasten borde gå sönder nån gång, och jag vill ju inte att han ska få i sig plastbitarna som ev lossnar.

Tror iaf att jag lyckats med mitt mål, för han ser himla nöjd ut när han ligger i sin bädd och tuggar på flaskan :angel:
 
Sv: Hur mycket tuggande tål en PET-flaska..

Min hund tuggar sönder en PET-flanska på ungefär 5 min, det har till och med hänt att han bajsat ut plastbitar :crazy:

HAn har huvud som en labbe ungefär, lite längre nos.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur mycket tuggande tål en PET-flaska..

men det beror ju pa vad det är för hund, jag hade en engelsk staff för flera ar sen och fick hon tag pa en petflaska sa var den ju helt frstörd efter nagra sekunder, sa man fick ju vara nog amed att hon inte fick det sa hon riskerade att fa i sig nagon plast.
men köp en dsadan liten boll som man kan gömma godis i, de brukar vara väldigt uppskattade och det lossnar inte plast fran dem. finns i massa olika former med, som koner eller annat som inte rullar iväg.
 
Sv: Hur mycket tuggande tål en PET-flaska..

Oj då, jag har inte en sån liten marodör :p Min är av den försiktiga sorten och ligger och gnager försiktigt.

Han har (peppar peppar) inte tuggat sönder en enda grej på den halvår vi ägt honom :)

Hur farligt är det för dom att få i sig plastbitar? Såg nu att min har fått lös småbitar, men han verkar inte äta dom medvetet iallafall, men nånting slinker nog ner i farten ;)
 
Sv: Hur mycket tuggande tål en PET-flaska..

Min är av den försiktigare varianten så det går rätt långsamt för honom.

jo, jag har ju tänkt köpa en sån där boll, men jag hinner inte nu eftersom jag snart börjar jobba. Så det får bli morgondagens projekt.
 
Sv: Hur mycket tuggande tål en PET-flaska..

Det kan bli rätt farligt om de får i sig större bitar, de kan sätta sig på tvären, och eftersom sådana bitar blir rätt vassa finns risken att de skadar tarmen eller magsäcken.
 
Sv: Hur mycket tuggande tål en PET-flaska..

beror ju pa hur stora de är, och hur liten hunden är, och m de är vassa eller inte, men är de jättesma ska det väl inte vara sa farligt, men det är ju klart att det är mycket bättre utan :P men se till bara att plocka bort om du ser nagra lösa plastbitar när han ligger och tuggar. jag har en plastdocka min vinthund älskar, men hon far bara tugga pa den när jag är med och kan plocka bort plastbitarna hon tuggar loss, är jag inte där lägger jag undan den sa hon inte nar den.
 
Sv: Hur mycket tuggande tål en PET-flaska..

När jag började ge pet-flaskor till hundarna så gjorde jag faktiskt ett litet hål i sidan på flaskan också, och la flaskan på golvet så att de var "tvungna" att putta runt den. Efter ett litet tag fattade de grejen och då bytte jag till flaska utan extrahål. De springer runt och slår på flaskan så den far runt och godisarna trillar ut :D
 
Sv: Hur mycket tuggande tål en PET-flaska..

Det va det jag tänkte, men det verkar inte som att han får i sig plasten, han spottar ut allt bitar som lossnar. :)
 
Sv: Hur mycket tuggande tål en PET-flaska..

Jag fick byta flaska, när han fattat att han skulle tippa på flaskan hade han tuggat så mycket på öppningen så att det inte kunde komma ut några godisar, fick snällt byta flaska och så började han om med att tugga på öppningen.. Får se hur det har gått när jag kommer hem från jobbet ikväll ;)

Eller om sambon har fått avbryta "operation: tugga sönder öppningen" :D
 
Sv: Hur mycket tuggande tål en PET-flaska..

här är min lilla darling med en petflaska, hon lag och gnagde pa den men sen somnade hon bara ifran allt :D
DSC00346.jpg
 
Sv: Hur mycket tuggande tål en PET-flaska..

Min dvärgschnauzervalp tycker att pet- flaskor är alldeles utmärkta leksaker även utan godis :) Han har aldrig fått loss några bitar eller haft sönder dem mer än etiketten och lite repor.

En kompis tollare tog väl sönder en festisflaska på 10-15 min. Men det kan säkert gå fortare.
 

Liknande trådar

Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 415
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp