Hur mycket växte era 2åringar?

huggabugga

Trådstartare
Hur höga var era hästar som tvååringar och hur mycket växte från 2 år tills dem blev fullvuxna?

Är lite nyfiken då jag själv har en 2åring på 161cm.
 
Tyvärr inget svar

men jag har läst att de har 90% av sin vuxenhöjd som ettåringar.

Är SÅ nyfiken om det stämmer.😁
 
Hur höga var era hästar som tvååringar och hur mycket växte från 2 år tills dem blev fullvuxna?

Är lite nyfiken då jag själv har en 2åring på 161cm.

Min unghäst född maj -15 var den 1 oktober efter betet som tvååring 168 hög.
Idag som fyraåring är han ca 174.
 
Min gamla Zamba f-92 och korsning fullblod/connemara, var 148 cm som 2-åring och fullvuxen mätte hon 157 cm. Mamman var 145 o pappan 167.
Min Ninja f-07 ridponny, var 146 cm som 2-åring och 153 som vuxen. Mamma, arab på 152 och pappa rp- hingst på 148 cm.
 
Mitt sto var ca 170 cm efter betet som tvååring. Slutade på 178-179 någonstans :).

Är väldigt spänd över vad hennes lillebror (samma mamma) stannar på som är strax över 160 nu som tvååring. Jag hoppas på att han kommer upp i 165-170 någonstans i alla fall. För stunden är han ganska överbyggd bak.
 
Ove var ungefär 163 cm vid 2 år och slutade på 184 :D :angel:

jag hoppas min fölunge överraskar så! 184 behöver han kanske inte bli men 175 skadar inte! Gissar dock att han landar på 160-165 (trevägskorsning, pappa Warsteiner mamma frieser/jutsk häst på ca 155-157 cm)
 
Mitt sto var ca 170 cm efter betet som tvååring. Slutade på 178-179 någonstans :).

Är väldigt spänd över vad hennes lillebror (samma mamma) stannar på som är strax över 160 nu som tvååring. Jag hoppas på att han kommer upp i 165-170 någonstans i alla fall. För stunden är han ganska överbyggd bak.

Mamman till Ove har lämnat stort innan och JJ Ray-Ban har lämnat en del stort också vill jag minnas. Sen hade han kanske inte behövt bli en jätte. Men minns när jag köpte honom som 8 mnd att veterinärerna var fascinerad över hur enorma knäleder han hade "han kommer bli stor för att växa i dom" typ. Tur att nuvarande ägaren är 180 ish.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 015
Senast: starcraft
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
543
Senast: Grazing
·
Trädgård & Växter Jag är lite folkskygg :p och vill ha en undangömd trädgård. Baksidan av vårt hus är skyddad av skog och av huset då ❤, men ena sidan...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 486
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
866
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp