Hur nöjda är ni med era hovslagare?

B

**BORTTAGEN**

Undrar jag?
Min kommer alltid i tid, är utbildad och mycket trevlig. :)
Men, det tog flera år att hitta honom.
Har haft många olika hovslagare med varierande beteenden:
Inte varit punktliga, inte tyckt om hästar(behandlat hästen som vore den en cykel), slagit hästen, trångskott osv...
Nu är jag änrligen trygg med min hovslagare men det tog tid att hitta en sådan trevlig kille.
 
Den jag har nu gör ett jätte bra jobb om man är där när han skor (annars får hans lilla praktikant göra det *MORR* :mad:)
Passa tider vet han inte vad det är.

Ska byta,men måste bara hitta en bra åxå..*sucka* :(

//B :banana:
 
Kanonnöjd med min. Utbildad, duktig, jobbat på klinik så bra på sjukbeslag. Lyssnar och förklarar bra. Kommer alltid i tid (oftast innan), skor bra och är kanon med hästarna. Kommer ut och slår på tappsko senast dagen efter, aldrig några problem att få ut akut. Och så ger han mig VIP-rabatt =)

Men, jag skulle ju inte använda honom om jag inte vore nöjd?? Inte står jag och betalar dyra pengar för någon jag inte är näjd med.

Han tog dock ett tag att hitta, men jag har lyckats muta honom att fortsätta sko mina även när jag flyttat. Det rä lätt värt de dyra respengarna för att fortsätta ha honom.
 
Jag är supernöjd med min hovslagare :)
Hon gör arbetet noggrant, har jättebra hand med hästarna och dessutom så är hon trevlig och rolig att prata med :bow:
 
Mycket nöjd! Han kommer i tid. Jo, det har väl hänt att han kommit 10-15 minuter sent - men då har han ringt och påtalat det!
Han är noggrann & kunnig - dessutom hyggligt billig! Kan man ha det bättre? ;)
 
En sak ärsäker med min iallafall, han kommer adlrig i tid! Men han är jätteduktig med pållan som inte riktigt har varken tid eller lust attfåskor på fötterna så jag tänker inte byta.
SOm mest har han varit 2 timmar sen. :smirk:
 
Kan ni inte skicka ner någar hovisar till mig :D...jag letat och letat,men är dom inte fullt upptagna så har dom dåligt rykte :(

//Becky :banana:
 
Jag startade tråden eftersom det verkar finnas så många som inte är nöjda med sin hovslagare.
Intressant att se att det finns bra, trevliga hovslagare också.
 
Titta in på hemsidan Svenska hovslagareföreningen, det är de enda som är bästa o har gått hovslagarskolan-utbildningen på ....Fan, jag har glömt hemsidans adress!!
Men gå in på söksidan efter svenska hovslagareföreningen.
Lycka till! :)
 
Har äntligen hittat en kalasbra hovslagare. :)
Utbildad, ansluten/ansvarsförsäkrad, lång erfarenhet och supertrevlig och alltid lugn och snäll mot mitt bråkiga monster.
Har dock haft otur innan med hästrädd och våldsam hovslagare, och en som aldrig dök upp trots tidsbokning tre gånger. :(
 
Vi har några jätte bra här och det är ju inte så lång till dig om du bor vid lund jag bor lixom utanför Helsingborg. Vem har du där nere?
 
Är rätt nöjd med min.Han är lite slarvig ibland,men är man där så blir det bra gjort.Att jag inte har letat efter nån som jag trivs bättre med beror på att min "ponny" är rätt svår att sko,och nuvarande hovis är duktig med problemhästar och lugn och trevlig trots att hon kan trassla rätt mkt emellanåt.
Däremot är jag mindre nöjd med att han alltid kommer för tidigt,har vi bestämt 15.00 så är han garanterat i stallet och stampar 14.30,vi har pratat med honom om det,men han väntar på oss ändå när vi kommer,däremot så gnäller han då aldrig heller om de råkar vara skitiga för att man tar de direkt från hagen.Ett annant stort +,är att han alltid kommer samma dag om det är nått problem,han kan alltid ta mina på vägen hem s a s..Och han ringer oss om det har varit ett problem för att höra om det är ok..Så fördelarna är fler än nackdelarna.. :rofl:
 
min hovslagaren är jättebra..
attack har gått upp en storlek i skor..=)
han kommer alltid för tidigt..=)
attack trivs med honom
 
Hovslagaren jag har nu är kanon...har haft flera andra som också varit bra men dom har allihopa flyttat tebax hem...oftast i sthlms-trakten.

Han jag har nu är noggrann...är oftast punktlig ibland för tidig ibland 15 min försenad. Det bästa är att om man skulle ha en tappsko eller nått så kommer han oftast samma dag eller dagen efter man ringt eftersom han tar oss på vägen hem isf. Han är utbildad trevlig att prata med och väldigt lugn med hästarna.
Dessutom så har vi i stallet inte ett jätte dyrt pris.
Jag är verkligen jätte nöjd med honom och vill absolut inte byta!
 
Vågar man skriva det här?!?
Var håller din hovis till då?? :confused:

Kan ju kosta en slant med resan åxå ju ;)

Bor du i Ekeby??...min vovva är där just nu...med sian 7små valpar :d

//Becky :banana:
 
Finns ingen bättre ,jag vet alltid hur jag når honom,kommer alltid när jag vill,och billigt blir det.

Det har sina fördelar med att sko själv.
;)
 
Re: Hur nöjda är ni med era hovslagare? *DELETED*

Inlägg raderat av Gunnar
 
Re: Hur nöjda är ni med era hovslagare? *DELETED*

Inlägg raderat av Gunnar
 
Re: Hur nöjda är ni med era hovslagare? *DELETED*

Inlägg raderat av Gunnar
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: Miingla
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: super
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 401
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
806
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp