Hur normalt... *GNÄLL!!!!*

K

Kiddo

...är det att nästintill stortjuta av frustration för att det j*vla bredbandet inte fungerar som det ska? Lång, lång historia... Vi skulle ha fått bredband sista april i år. Nu närmar vi oss mitten av september med stormsteg, och det fungerar FORTFARANDE INTE som det ska. En period i somras fungerade det inte alls på två veckor, och under en annan period fungerade det klanderfritt i ca. en vecka, men däremellan har det gått online-offline-online-offline med ibland bara minuters mellanrum. För en timme sedan höll det på att klydda i en timme (online-offline-online var 5-10:e sekund ca.), och jag trodde nästan på allvar att jag skulle förlora förståndet...

Företaget verkar inte bry sig nämnvärt. De vet att problemen existerar, och ibland trillar det in ett mail om att de jobbar på nå't, och i förra veckan fick jag en ny sladd till uppkopplingsdosan som skulle funka SÅ BRA, men inte funkade alls, men i det stora hela har de åstadkommit väldigt lite på de nästan fem månader som nu har gått.

Om man ändå hade BBB... *laddar Eageln*
 
Helt normalt tycker jag. Du skulle se alla studenter här när vårat nät här går ner.. :)
Vilket bolag är det? Fem månader är ju en väldigt lång tid att vänta på att dom ska fixa det. Tycker ju att dom borde bry sig om sina kunder lite bättre. Går inte hota med att byta leverantör eller nått?
 
Helt normalt tycker jag. Du skulle se alla studenter här när vårat nät här går ner.. :)
Vilket bolag är det? Fem månader är ju en väldigt lång tid att vänta på att dom ska fixa det. Tycker ju att dom borde bry sig om sina kunder lite bättre. Går inte hota med att byta leverantör eller nått?

GlobeCom/SydNet, via TV-nätet. Går inte att byta leverantör - styrelsen här beställde in femtielva offertar, och blev grundlurade en gång innan de bestämde sig för den nuvarande leverantören. Bor i utkanten av Lund (nästan på en åker...) så det är inte så många som levererar bredbands-/bredbands-liknande uppkopplingar hit.

De hade möjligheten att bli kund hos BBB för X antal år sedan (jo, bredbandstjafset har pågått så länge), men nää, det gick ju inte "för då var man ju tvungen att logga in via en portal och DET gick ju inte"... *morr*

När jag bodde i Malmö hade jag BBB... *ännu mer frustrerad*
 
Håller med morian, måste ju gå att pressa dom lite genom konsumentvägledarna.
Men skrevs det inte in i avtalet om när det ska vara installerat och sånt när ni tecknade det?
 
Håller med morian, måste ju gå att pressa dom lite genom konsumentvägledarna.
Men skrevs det inte in i avtalet om när det ska vara installerat och sånt när ni tecknade det?

Det gjordes det säkert, men sedan kan det ju inte hjälpas att företaget är inkompetent. Tycker det är lite konstigt att ett bredbandsföretag är så dåliga på nätverksteknik...!

Väntar just nu på att få mitt RJ-45-jack så jag kan surfa via nätverkskortet (surfar via USB nu), och börjar det inte fungera då - med 99,9% upptid och 10 Mbit som utlovat - då %#$& :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:!!!!!!!!! ;) ;) ;)

Vi har fått lite ekonomisk kompensation (ie. lägre fakturor, o.s.v.), men väldigt lite i proportion till krånglet...
 
Låter ju väldigt illa skött det där från bolagets sida. Har ni fått betala för det även fast det inte har fungerat? Man borde ju inte behöva betala förrän man får en helt fungerande uppkoppling.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 810
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Kort bakgrund: jag mår psykiskt dåligt. Jag har i ett antal månader varit i kontakt med vc. Jag har fått medicin -- just nu bara...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: vtok
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 438
Senast: Pancakes
·
Kropp & Själ Jag måste bara få gnälla. Tror inte jag kan få några bra råd ändå om jag ska vara ärlig. Min kropp är världens skitstövel. Den har...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp