Hur ofta brukar ni byta lakan

Hur ofta byter ni lakan

  • 1 gång i veckan

    Röster: 60 24,1%
  • Mer än en gång i veckan

    Röster: 7 2,8%
  • Varannan vecka

    Röster: 119 47,8%
  • En gång i månaden

    Röster: 73 29,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    249

MJLee

Trådstartare
Jag har insett att jag är en hopplös vanemänniska och bäddar rent varje söndag, började fundera på om det är oftare eller mer sällan än andra.

Så, hur ofta brukar ni bädda rent.
 
Jag siktar alltid på tre veckor men klarar det nog sällan (bytte idag ju!) så röstade en gång i månaden :).
 
Har jag ett aktivt sexliv blir det typ varje dag.
Men nu var det 5 år sen sist så nu blir det varannan vecka
 
Byter en gång i veckan. Dels för att vi har djur som sover i sängen och för att jag tycker de är lite äckligt faktiskt, är samma måste alltid duscha innan jag går och lägger mig 🙈 Om jag mot förmodan inte duschar innan så byter jag lakan direkt dagen efter. Ingen får ligga i min säng där jag ska sova, kryper i mig då. Lite tvångstankar kan man säga.
 
Det varierar, jag byter när de börjar kännas ofräscha men det är ofta över en månad emellan. Men då är ju jag hantverkare som blir smutsig och är därför kvällsduschare, det vill säga att jag alltid är nyduschad och ren när jag lägger mig. Det gör nog ganska stor skillnad.
 
Jag har insett att jag är en hopplös vanemänniska och bäddar rent varje söndag, började fundera på om det är oftare eller mer sällan än andra.

Så, hur ofta brukar ni bädda rent.
Samma här. Har blivit en söndagsrutin och eftersom vi har katter som ju också ligger jag sängen bäddar vi rent varje vecka, tidigare varannan.
 
Normalt sett så byter jag alla sängkläder varannan vecka, men som det är nu byter jag underlakan en gång i veckan pga hundar som drar in smuts.
 
Är ju bara hemma på helgerna, så oftast blir det nog mer än en månad mellan varje gång sängkläderna hemma byts ut. I lastbilen där jag tillbringar hela veckan från söndag till fredag byts det däremot varje vecka.

Lastbilen är ju i mångt och mycket mitt "riktiga hem" och lägenheten min "sommar stuga".

Obäddad är min melodi då det tar död på kvalster m.m.

En bäddad säng med obytta sängkläder är en riktig grogrund för kvalster och annan "ohyra". Ok för att det ser snyggt ut med bäddad säng, men vem fanden i kretsen av besökare i hemmet har tillgång till sovrummet på daglig basis???? Ingen utom älskaren/älskarinnan enligt mig.
 
Byter åtminstone örngott varje vecka då jag upplever att jag har bättre hy/hår då. Underlakan varje-varannan vecka beroende på om de känns skabbiga (beroende på om jag varit för trött för att duscha efter stall/fest:angel:), och påslakan endast när det känns som att det behövs.

När det är över 20 c inne blir allt bytt en gång i veckan, för varmt för mig.
 
Valde varannan vecka, för det brukar bli ungefär så, tror jag. Har inget "fast schema" på när jag bäddar rent, så ibland kan det säkert gå ytterligare någon vecka. Byter nog oftare på sommaren. Dels svettas man kanske mer, och dels är det enklare när man kan tvätta, snabbtorka utomhus och sedan slänga på samma lakan igen.
 
Minst en gång i veckan oftast mer än så tycker det är ofräscht med smutsiga sängkläder.
Skulle inte gå runt i samma kläder i veckor så vet inte varför sängkläder ska användas i veckor utan tvätt?
 
Varannan vecka större delen av året men under sommaren blir det varje, framförallt om det är varmt.

Bor i lägenhet och tvättar i husets tvättstuga så det blir tvätt av handdukar 1 vecka och sängkläder nästa vecka. Dåliga torkmöjligheter som orsakar den rutinen. Måste ju hinna med att tvätta och torka kläderna också på ett pass.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 770
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 590
Senast: Hedinn
·
Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
18 701
Senast: Nytant
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 375
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp