Hur ofta byta handdukar, då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Otherside

Trådstartare
Med tanke på tros-tråden och hur ofta man byter dessa: Hur ofta byter ni badhanddukarna? Alltså de som används i badrummet efter dusch och/eller bad? En bekant byter dem direkt efter VARJE användning. Man kan inte använda en handduk en gång till eftersom x (som kan vara vem som helst i familjen, alltså inte utomstående gäst) ju torkat sig i skrevet med den!

Så har jag nog aldrig tänkt..... Man är ju förhoppningsvis ren efter duschen och gnider sig kanske heller inte i skrevet med handduken, eller?? Jag byter definitivt inte efter varje användning, förutom ifall den legat på golvet kanske. Eller nån verkligen smutsat ner den - med brunutansol till exempel...! Jag hänger upp handduken på torkställningen ovanför elementet och byter ut den efter några användningar, så länge den ser ren ut. Men nu känner jag mig snuskig, ju! Eller, borde jag alltså det?

Skulle jag byta handduk efter varje användning skulle det ju bli massor med tvätt hela hela tiden! Jag har en till kroppen och en till håret.
 
En gång i veckan byter jag badlakan. Och man har väl eget badlakan, aldrig hört något annat.

Handdukar byter jag nog två gånger i veckan. Samma där, man har egen handduk, förutom på gästtoan.
Jag älskar vita handdukar så det är i princip de enda vi har (förutom maken som har några tunna sladdriga specialare som han gillar...) och då har vi inga "egna" som går att identifiera. Alla ser likadana ut och hänger över elementet för att torka, inte på egna krokar.
 
Ja, i vissa familjer har man en egen krok i badrummet, med namn över - framförallt om man har barn, kanske. Då har man sin egen handduk på sin egen krok. Men vi har inga såna utan allt hänger för att torka över elementet, på breda hållare. Jag önskar vi hade såna där uppvärmda rör att hänga handdukarna på!
 
Brukar gå ca 1,5 vecka mellan tvätt och då tvättar jag alltid badlakanet för gillar enbart ett pga resten är så små:D
För händerna kan jag byta lite oftare.
 
Byter badlakan ungefär varannan vecka och vi delar badlakan i familjen. Har några stycken framme och man tar det som är torrt. Mina barn är ganska små, vill de ha egna badlakan som lite äldre får de såklart det, men nu låter det lite fånigt att ”namna”.
 
Alla verkar ha en egen definition av vad allting heter. Så här är definitionen:

Handduk: för händerna.
Badlakan: för kroppen efter duschen.

Lättare att diskutera om inte alla har sina egna ord för allting :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har fått bekräftat giardia på vår valp 13v. Vi började behandlingen i söndags med axilur som ska ges i 5dagar. Vi badade han i...
Svar
18
· Visningar
2 694
Senast: dobbis
·
Äldre Vet inte riktigt vart tråden ska placeras, här eller hem och hobby. Det är mest antalet jag undrar över eller snarare de som har fler...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 972
Senast: Tiffanys
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 584
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 341
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp