Bukefalos 28 år!

Hur ofta byter ni gardiner?

Vi bytte fönster i somras, samma storlek men de nya är en stor ruta istället för två rätt små med tjocka karmar runt. Jag bestämde att inte sätta upp gardiner någonstans. Älskar att kunna se ut ordentligt och se djuren och naturen, utsikten från varje rum är som en vacker tavla nu. Kommer nog aldrig sätta upp gardiner igen.
 
Jag skulle vilja byta oftare än jag gör, men takhöjden här är LARVIG och att köpa gardiner kostar multum. I andra lägenheter har jag bytt med årstiderna. En gång i kvartalet ungefär. :)

Eller jaha! Jag läste TS som köper nya och byter till.

Jag har två uppsättningar. Jul och resten av året :)
 
Eller jaha! Jag läste TS som köper nya och byter till.

Jag har två uppsättningar. Jul och resten av året :)
Jag har alltid haft minst ett par uppsättningar för varje rum som jag bytt mellan alltså, inte att jag köper nya vid varje byte - men i den här lägenheten har jag inte ens råd med det. :p Vinter, höst, vår och sommar oftast, men definitivt vinter och sommar. Mörkare och varmare på vintern - ljust och skirt på sommaren. Julen skiter jag i. :D
 
Aldrig! Då jag en gång gått igenom besväret att ens hitta passande gardiner, BETALAT för dem och fått dem upphängda så gör jag inte om det.
Min svärmor var mycket bekymrad inför vårt bröllop. Hon frågade flera gånger om jag nu ändå inte skulle byta gardiner inför festen. Jag: nej.
Hon: ja borde vi ta ner och tvätta dem kanske? Stryka?
Jag : ABSOLUT INTE

Hon ville också att jag skulle ha bukett. Jag: öh NEJ.
 
Jag har nog haft samma sen 2013 (?)

Orkar inte byta. Orkar inte mäta och fålla upp. Orkar inte.

Dessutom tycker jag om dem.
Eller det är väl främsta orsaken till att jag inte bytt. :D

Byta gardiner?
De i vardagsrummet har jag haft sen jag flyttade in för 5 år sen. Köket har jag bytt nån jul, men nu har jag slutat julpynta så slipper det med.
Sovrummet bytte jag nyligt i, till mörkergardiner, dom lär sitta där i flera år till.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Med tanke på tros-tråden och hur ofta man byter dessa: Hur ofta byter ni badhanddukarna? Alltså de som används i badrummet efter dusch...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
9 031
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
414
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 871
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 396

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp