Bukefalos 28 år!

Hur ofta kissar dom?

Zewz

Trådstartare
Min snart 8 månader gamla lillkille väcker mej fortfarande mitt i nätterna o ska ut o kissa. Inte särskilt jobbigt, eftersom vi bor i villa med inhägnad trädgård. Frågan är bara vad som är normalt, finns det något sånt?
Ibland kan han sova hela nätterna, o går inte upp förrän jag börjar skramla med koppel o så.
Dricker gör han ganska jämt, ungefär samma mängd varje dag.
 
Om jag går ut vid 23 så håller hon sig till 5-6 på morgonen. Men nu vid 10 mån ålder så kan hon hålla sig från 22-8 *pust* Äntligen lite sovmorgon. Det går snabbt när det väl vänder! :idea:
 
Hm. Är inte säker på att jag gjort det nån gång...
Möjligtvis att jag gjort det i sömnen nån gång :o men då tar det oftast inte lång tid förrän han hoppar ner från sängen igen...
Har inte velat tvinga honom att hålla sej...
Oftast är det runt två-tiden, så får jag honom att somna om håller han sej förmodligen ändå inte till morgonen.
 
Ibland tror jag nästan att det är nåt fel, då kan han ligga hela natten o halva förmidagen utan att gå ut... (Jo, jag går ut med honom, men jag går ju inte upp o släpar upp honom om han vill sova, och jag oxå för den delen ;))
 
det skadar nog inte att prova. kanske är han inte så nödig? han kanske bara påminner dig om vad ni ska (brukar) göra?
 
Jo, får väl prova nån gång...
Dock går han alltid raka vägen ut, även om det är dåligt väder, så lite nödig är han nog.
 
tänk på hur det är själv. visst händer det att man vaknar på natten pch är lite nödig, men man går ju inte på toa för det (om det inte är kris). jag tror att det handlar mest om att din hund har vant sig vid att det vankas promenad vid den tiden, inte att han är kissenödig
 
När man läser sånt här blir man himmla glad att ha en tjej som vid 5 månaders ålder sover från 21-12 om hon får.. En riktig sömntuta... :) Men sen när hon väl vaknar verkar hon vilja ta igen allt hon missat när hon sovit *pust* :D
 
Någon promenad blir det aldrig, utan jag släpper bara ut honom i trädgården, och så står jag ganska otåligt i dörröppningen och väntar tills han är klar :smirk: och då är han snabb som tusan upp igen, och tar gärna min plats i sängen :D
men ska prova det inatt, om han kanske bara "är van" vid att gå upp...
o se hur han reagerar.
 
När man läser sånt här blir man himmla glad att ha en tjej som vid 5 månaders ålder sover från 21-12 om hon får.. En riktig sömntuta... Men sen när hon väl vaknar verkar hon vilja ta igen allt hon missat när hon sovit *pust*

Vad har du för ras??? :D :D
 
Sista kisseriet brukar vara runt 22.00
Det är inte alltid det är sista promenaden då, den kan ha varit lite tidigare, men har får alltid gå ut i trädgården o kissa av sej innan vi går upp o lägger oss.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 570
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 353
Senast: cherie
·
Hundhälsa Har senaste veckorna funderat lite över vår hunds mat- och sömnklocka. Hon blev 10 månader häromdagen (vallhundsras) och har sedan...
Svar
7
· Visningar
3 500
Senast: Sleepan
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
2 976
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp