Bukefalos 28 år!

Hur ofta kissar ni er hundar?

W

Warmia

Ni som bor så att ni inte bara kan öppna dörren och släppa ut på gräsmattan, hur ofta kissar ni era hundar under dagen?

Har faktiskt aldrig tänkt på det när vi har egen gård, då släpper man bara rakt ut och hunden får vara ute mkt men jag har ju ingen aning om hur många gånger hon kissar......
Nu flyttar vi till lägenhet om 2 månader så då är det kissepromenader som gäller, men hur ofta??
Det gäller en unghund på 9 månader....
 
Sv: Hur ofta kissar ni er hundar?

Jag är hemma hela dagarna (ingen sysselsättning för tillfället, pluggar sedan på distans) och jag går ut väldigt oregelbundet. Ibland 1 timme mellan tillfällena, ibland 4 timmar eller mer. Beror mycket på väder, humör och vad hundarna pysslar med. Ligger de och vilar, jag är trött och det regnar ute vägrar jag gå ut, om det däremot är trevligt väder, jag vill ut och hundarna inte toksover, då går vi ut mycket och ofta :p
 
Sv: Hur ofta kissar ni er hundar?

3 ggr dag går vi ut de dagar som jag inte har något annat för mig. Händer inte så jätte ofta att jag inte har det iofs, de är oftast med mig på vad jag nu hittar på och då hinner de kissa på vägen till/från vart man nu ska.
 
Sv: Hur ofta kissar ni er hundar?

När jag är hemma om dagarna så går jag ut var 3-4 timme ungefär. Dom klarar sig betydligt längre om det skulle behövas.
 
Sv: Hur ofta kissar ni er hundar?

När jag är hemma om dagarna så går jag ut var 3-4 timme ungefär. Dom klarar sig betydligt längre om det skulle behövas.

Samma här.
Jag går dock enskilda promenader med mina tre varje dag utöver dom gemensamma så det blir lite olika tider. Men runt 3-4 timmar imellan.
 
Sv: Hur ofta kissar ni er hundar?

Rastning sker runt tre gånger per dag. Innan jobbet på morgonen, vid lunch och när jag kommer hem för kvällen. Vi brukar träna efter jobbet och då blir det också någon skvätt till och från planen/spåret.

Är jag ledig så går det kanske mellan fyra och sex timmar mellan rastningarna. Hade hunden bara varit nio månader hade jag dock fått springa ut betydligt fler gånger.
 
Sv: Hur ofta kissar ni er hundar?

Vad tredje timme eller lite oftare blir det nog för min hund för tillfället. 5 mån.

Om han inte ligger och sover. Då får han sova vidare (om vi inte ska nånstans).
 
Sv: Hur ofta kissar ni er hundar?

Fyra gånger på skoldagar, allt mellan tre-fem på helger.
 
Sv: Hur ofta kissar ni er hundar?

ungefär var 4:e timme om vi är hemma hela tiden. Brukar bli 4-5 gånger om dagen, lite beroende på hur långa promenaderna är och hur mycket vi är hemma.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
783
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 859
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
278
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp