Hur ofta matar ni era katter?

Min har fri tillgång på torrfoder och får blötmat 2-5 ggr om dagen ungefär. Beror lite på vilka tider jag är hemma. Blötmat får hon så fort hon vill ha men bara kanske 2 msk åt gången så hon äter upp.
 
3-5 ggr om dagen. Främst blötmat, ibland ersätts något mål av rått kött eller torrfoder.
 
Fri tillgång på torrfoder, blötfoder får dem till kvällsmat (dvs 1gg/dag).
Sen brukar ena katten (vi har två) vilja ha skinka till frukost varje dag (basvara hemma oavsett om vi människor vill ha det på mackan eller ej :angel:) och lagar vi mat med goda ingredienser (de har dock olika åsikter om vad som är gott) får de givetvis smaka innan vi förstör den goda maten genom massa onödig tillagning :p
 
Mina har fri tillgång till torrfoder så jag fyller bara på när det är tomt. Sen äter dem en hiskeligt massa möss och småfåglar bredvid.
 
Blötfoder ca 4-5 gånger per dag, lite beroende på aktivitetsnivå (utekatt så jag räknar i antal timmar spenderade utomhus). Ibland mellanmål i form av en bit skinka, några torrisar eller en tuggpinne.
 
Tvåhundra miljarder gånger/dag. Känns det som. :meh:

Hon får blötfoder när hon säger till - ingen idé att lägga upp mer än hon äter upp, då torkar det bara och blir äckligt. 1-2 gånger om dagen får hon lite torrisar i en leksak. Utöver det stjäl hon vad hon kommer åt. Blir hon inte mätt hemma går hon runt i grannskapet och stjäl andra katters mat. Är hon bara lite småhungrig fångar hon möss och lämnar resterna till hundarna.

(Jag älskar henne faktiskt massor! :love: )
 
Hur ofta matar ni era katter?

Vi matar 3ggr/dag

Han har fri tillgång på Orijen torrfoder (fylls på samt diskas ca varannan dag, (beror på hur mycket/snabbt) han äter samt nästan fri tillgång på blötmat, han får frukost, lunch (ibland) middag x 2 oftast samt kvällsmat :) Blötmaten beror på hur vi jobbar men ALLTID frukost, middag och kvällsmat :)
 
Varannan var tredje dag kanske? När det är (börjar ta) slut helt enkelt. Hon påtalar när hon anser att det är för lite i skålen att hon vill ha ny mat om jag har missat detta faktum. Vi har lite olika syn på vad som är slut och inte. Mindre än en tredjedel kvar så är det slut enligt henne. Helst ska skålen alltid vara full och smulorna lämnas utanför skålen. De skulle hon aldrig nedlåta sig till att äta upp. Blötfoder av alla sorter ratar hon tyvärr så det har jag gett upp men hon tar möss i parti och minut så hon fixar färskfodret själv.
 
Beror på, om jag är hemma så frukost och middag eller när hon säger till. Nu är Nikita en typisk småätare så hon äter aldrig upp utan går och äter en bit här och där. Blötmat på morgonen, torrisar på kvällen. Hon går lätt upp i vikt så torrisarna är begränsade. Däremot får hon så mycket blötmat hon vill, men lägger inte gärna upp för mycket eftersom hon äter så lite varje gång.

Är jag inte hemma blir det frukost, middag och 'nattmacka' eller om hon säger till att hon är hungrig. Blir lite sur katt ibland när hon är hungrig på torrisar och får blötmat :angel:
 
4 gånger per dag, oftast 3 gånger blötmat och 1 gång torrfoder. Alltid i aktivitetsleksak/matskål, hon hetsäter annars. Skulle gärna ha fri tillgång men hon kan inte hantera det tyvärr utan trycker i sig allt tills det är slut... Har inte fattat det där att "katter är småätare" :p
 
Jag ger blötmat 2-4 gånger per dag, beroende på hur mycket jag är hemma och hur mycket de äter. Torrfoder får de till natten.
 
Blötfoder (en påse) till middag och sen fyller jag på skålen med torrfoder (som alltid står framme) en gång om dagen med ungefär halva portionen som står på påsen. Hon äter ändå väldigt sällan upp allt torrfoder innan nästa gång jag fyller på så det räcker för henne iallafall.

Blötfodret brukar hon äta på lite först och sedan småäta i återkommande rundor under mest kvällen/natten men lite även när det är torrt nästa dag (:cautious:) så jag plockar inte undan tallriken förrän det är dags för nästa middag - men då är den tömd sånär på några småbitar.

På den maten är hon lite småmullig men inte tjock tror jag inte, svårt att se då hon har långhårig päls.
 
Blötmat 2-4 gånger per dag. Nåt litet mål torrfoder om dagen (ibland blir det ett extra mål blötmat istället).
Färre portioner de dagar han jagar möss då han brukar äta upp dessa.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hur kan min katt kunna klockan? Jag förstår inte :laugh: Katten får sitt torrfoder via en matmaskin. Jag införskaffade den efter att...
Svar
15
· Visningar
724
Senast: McFlurry
·
Övr. Katt Nu blev jag plötsligt med kattungar, och måste ut och köpa mat till dem. Min gamla katt hade allergiproblem och kunde bara äta...
Svar
2
· Visningar
464
Senast: JohannaB
·
Katthälsa Någon som behandlat sin katt med Atopica kapslar? Vi har nämligen lite problem.. Katt behöver det pga pancreatit och enterit. Stått på...
Svar
7
· Visningar
366
Senast: Sol
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 363
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp