Hur ofta skurar du toan?

Wille

Trådstartare
Mitt förra boendestöd berättade att hon skurade toan efter varje gång hon gått på toa. Det tycker jag låter överdrivet och det måste ju rimligen bli en onödig belastning på miljön när man spolar ner rengöringsmedel i så stor mängd.

Men det är väl lika illa att skura så sällan som jag brukat göra. Jag har inte ens koll på hur sällan jag skurat.

Så, hur ofta skurar ni toan? Tycker du det är lagom, för ofta, för sällan?

Jag kan nog tycka att en gång i veckan känns lagom. Är singelhushåll.
 
Mitt förra boendestöd berättade att hon skurade toan efter varje gång hon gått på toa. Det tycker jag låter överdrivet och det måste ju rimligen bli en onödig belastning på miljön när man spolar ner rengöringsmedel i så stor mängd.

Men det är väl lika illa att skura så sällan som jag brukat göra. Jag har inte ens koll på hur sällan jag skurat.

Så, hur ofta skurar ni toan? Tycker du det är lagom, för ofta, för sällan?

Jag kan nog tycka att en gång i veckan känns lagom. Är singelhushåll.
När den är skitig.
 
Pratar vi skura toan invändigt, med toaborste?
Isåfall vid behov, ibland är man kass i magen, ibland inte :D
Ja. Men jag brukar ju också rengöra övriga ytor på toastolen i samma veva. Men det kanske räcker att skura invändigt? Och ta det yttre mer sällan? Fast insidan av locket, ringen m.m. tycker jag ju behöver tas samtidigt när man borstar invändigt.
 
Jag har inte någon fast städrutin, men då och då liksom. Skulle tro att en eller två gånger i veckan stämmer ganska bra, brukar dra över den när jag tar handfatet och det gör jag kanske ofta. Mest för att det stör mig när det är dammigt. :D
Men det bor inga karlar här i huset som pissar utanför heller eller så. Också singelhushåll.

Edit: Invändigt med toaborste helt klart varje gång det råkar bli ett bromsmärke eller så. :)
 
2ggr i veckan. (Invändigt med rengöringsmedel + toasits/lock. Utsidan vid behov, men i regel en gång i veckan.) Oftare vid behov, men åtminstone två gånger i veckan upplever jag faktiskt behövs för att hålla den någorlunda fräsch.

Två vuxna i hushållet.
 
Senast ändrad:
Får jag bestämma så skulle det vara dagligen då vi är en stor familj. Övriga familjemedlemmar håller inte med så det blir när det bedöms vara i behov av städning.
 
En gång i veckan, extra vid behov. Att städa efter sig när man bajsat borde ju alla göra så att man inte lämnar det kvar, men det är ju inte direkt "städning" på den nivån som att städa en gång i veckan med att skura med rengöringsmedel och torka av alla ytor.
 
Jag ar den enda som anvander "min" toalett i sovrums "suiten". Ibland behover den stadas flera ganger om dagen och ibland varannan vecka eller sa. Det beror helt pa hur nodvandigt det ar att stada den och hur mycket tid jag har. Om jag inte jobbar stadar jag den nog varannan dag, eller sa, "vare sig det behovs eller ej" ... nar jag jobbar finns inte tiden sa da stadar jag den nar det behovs. :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderar på det här med att ge och få bekräftelse. Jag blir lite förvånad över när jag läser att man ska kunna kommunicera till en...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
11 622
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 252
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 075
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 782
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp