Hur ofta träffar ni vänner?

Modest

Trådstartare
Hur ofta träffar ni vänner under en genomsnittlig vecka? Alltså utöver arbetskamrater på arbetstid.
Har ni tidskrävande fritidsintressen, partner, familj eller annat som skulle kunna påverka hur ofta ni träffar vänner?

Funderar då jag gärna skulle vilja träffa mina vänner oftare. Jag har 4-5 vänner som jag hörs med och träffar regelbundet, i snitt någon gång i månaden kanske. Jag tycker att det känns glest mellan träffarna och skulle vilja ha mer spontant vardagshäng. Därför är jag nyfiken på hur ni har det. :)
 
Hur ofta träffar ni vänner under en genomsnittlig vecka? Alltså utöver arbetskamrater på arbetstid.
Har ni tidskrävande fritidsintressen, partner, familj eller annat som skulle kunna påverka hur ofta ni träffar vänner?

Funderar då jag gärna skulle vilja träffa mina vänner oftare. Jag har 4-5 vänner som jag hörs med och träffar regelbundet, i snitt någon gång i månaden kanske. Jag tycker att det känns glest mellan träffarna och skulle vilja ha mer spontant vardagshäng. Därför är jag nyfiken på hur ni har det. :)

Alltifrån 1-4 dagar i veckan. Då oftast promenad, filmkväll eller fest.

Är introvert och blir väldigt socialt utmattad av mitt jobb. Så vill ofta vara ensam efteråt!
 
Jag brukar försöka få en dag i veckan då jag är helt själv och bara chillar men övriga dagar brukar jag träffa folk. Ibland kanske bara för lunch iofs. Kan gilla att äta lunch med vänner och sen slappa på kvällen och typ göra ingenting. På krogen går jag kanske en gång i veckan, men middag ute blir mer ofta. Sen bor jag i stort sett granne med många av mina närmaste vänner så det blir lätt att man går över spontant hos varandra och käkar middag i veckan. Eftersom jag ofta är hemma dagtid så brukar vänner som har "dagjobb" dyka upp hungriga hos mig efter de slutat jobba för dagen :angel: :D
 
Jag är nära vän med en drös kollegor, däribland min allra bästaste bästis ❤
Hur ofta vi ses utanför jobbet beror på hur vi jobbar.
Övriga vänner bor lite utspritt, skånefolket träffar jag av naturliga skäl inte så ofta.
Jag är en social enstöring och gillar mest kontakt i textform, att ses tar ofta mycket energi. Skulle gissa på att jag snittar en kompishäng en gång i veckan.

Jobbar extremt oregelbundet och har häst.
 
Oj, i snitt skulle jag tro 1,5 ggr i veckan. Långt mycket mindre än när jag var student alltså. Har ett jobb som innebär prat så vissa kvällar vill jag inte ens svara i telefon när det ringer :o
Har sambo och hunden och en vanlig kväll innebär; komma hem, laga mat, äta, ca en timmes promenad/träning med Skrälle och sen är klockan för sent för att träffa någon. Kanske hade varit annorlunda om någon av allra närmaste vännerna bodde i samma stad, men dom bor minst en flygresa bort allihopa.
 
Har en bekant som jag brukar försöka ridaut med på fredagar, blir ca 2 till 3 gånger månad.
Annars blir det som offrat 2 gånger/ vecka men mer normalt 1 till 2 gånger/ månad
 
Tänker att det beror mkt på hur man jobbar, om man har häst, vart man bor, om man har sambo och familj osv. Plus hur man är som person såklart! :) Tänker också att om man har ett väldigt socialt krävande jobb så kanske man behöver sin ensamtid mer också.
 
Typ en gång om året kanske? Jag räknar inte med släkten då utan enbart vänner.
Har inte umgåtts med någon i år iaf. Inte heller förra året vad jag kan minnas. Jag vet att jag träffade en vän sommaren 2017. Så varannat år då om jag träffar någon detta året.
 
Hur ofta träffar ni vänner under en genomsnittlig vecka? Alltså utöver arbetskamrater på arbetstid.
Har ni tidskrävande fritidsintressen, partner, familj eller annat som skulle kunna påverka hur ofta ni träffar vänner?

Funderar då jag gärna skulle vilja träffa mina vänner oftare. Jag har 4-5 vänner som jag hörs med och träffar regelbundet, i snitt någon gång i månaden kanske. Jag tycker att det känns glest mellan träffarna och skulle vilja ha mer spontant vardagshäng. Därför är jag nyfiken på hur ni har det. :)

Jag träffar sällan vänner, det är svårt att få ihop. Lunchade med en vän nu i veckan men innan dess var det ett antal månader sedan. Jag träffar bekanta (föräldrar till barnens kompisar, folk från föreningar, grannar och gamla grannar etc) oftare än vad jag träffar dem som jag räknar till min egentliga vänkrets.
 
Jag träffar sällan vänner, det är svårt att få ihop. Lunchade med en vän nu i veckan men innan dess var det ett antal månader sedan. Jag träffar bekanta (föräldrar till barnens kompisar, folk från föreningar, grannar och gamla grannar etc) oftare än vad jag träffar dem som jag räknar till min egentliga vänkrets.

Glömde... Ja, jag har sambo och tre barn varav den minsta bara är dryga året, och både jag och sambon har ideella engagemang. Sambons vänner är barnlösa i princip hela bunten och singlar i många fall, och han är mycket bättre på att träffa dem än vad jag är på att träffa mina vänner som nästan alla har barn och familj vilket försvårar att få ihop tillfällen att ses.
 
Träffar en kompis på middag typ max en gång i kvartalet. Är sjukt osocial och trivs bra med barnet och sambon.
 
Hur ofta träffar ni vänner under en genomsnittlig vecka? Alltså utöver arbetskamrater på arbetstid.
Har ni tidskrävande fritidsintressen, partner, familj eller annat som skulle kunna påverka hur ofta ni träffar vänner?

Funderar då jag gärna skulle vilja träffa mina vänner oftare. Jag har 4-5 vänner som jag hörs med och träffar regelbundet, i snitt någon gång i månaden kanske. Jag tycker att det känns glest mellan träffarna och skulle vilja ha mer spontant vardagshäng. Därför är jag nyfiken på hur ni har det. :)

Vi träffas väl i snitt nån gång i månaden kanske? Alla har fullt upp med sina familjeliv och likaså jag och sambon.
Dessutom jobbar vi sjukt mycket + att jag har skola och nu väntar vi barn.
Men vi hörs väl minst 2-3 ggr i veckan via sms eller samtal så tät kontakt gällande ”vad som händer” har vi ju även om vi inte ses fysiskt :)
 
Typ varannan helg :) Har väldigt få nära vänner, men står i samma stall som en av dem och då ses i de ofta de helger hon inte jobbar :) Ses även utanför stallet då :)
 
Det varierar kraftigt. Vissa veckor inte alls, andra blir det väldigt mycket mer. Det går lite i perioder men med en väldigt grov uppskattning så blir det väl en - ett par gånger i veckan. Jag träffar väldigt mycket folk på jobbet och har därutöver ofta någon aktivitet kvällstid någon dag i veckan. Just nu spelar jag amatörteater och det är socialt på en nivå som jag tidigare inte kunnat föreställa mig.
 
Jag träffar några vänner i stallet men utöver det någon eller några gånger per månad. Varierar en del såklart.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 072
Senast: Whoever
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 886
Senast: Elendil
·
Relationer Jag har en släkting som är svårt sjuk och ligger för döden enligt andra släktingar. Jag vet inte hur nära inpå man brukar uttrycka dessa...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 931
Senast: Freazer
·
  • Omröstning
Relationer Jag har märkt att mitt sociala umgänge blivit allt mindre dom senaste två åren. För mig är umgänget kollegor (ytligt då vi inte har...
2
Svar
38
· Visningar
2 317
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp