Hur ofta träffar ni vänner?

1-3 gånger per vecka. Flyttade förra året för att komma närmare vänner och bor nu så att jag har en handfull inom fem minuters gångväg. Har många vänner som jag delar olika intressen med och gör olika saker tillsammans med. Allt från att ta en öl eller en fika, promenera, gå i affärer, museum, stallet, utflykter osv. Jag gillar att göra saker och att det händer mycket omkring mig.
 
Nån eller några gånger i månaden. Träffar familjen i snitt en gång i veckan, har ett ganska socialt jobb och tränar på gruppass två gånger i veckan där man oftast pratar lite före och under passet. Skulle nog gärna träffa någon en gång i veckan typ iaf, men det är svårt att få till när alla har fullt upp på sina håll och jag dessutom jobbar varannan helg.
 
Hur ofta träffar ni vänner under en genomsnittlig vecka? Alltså utöver arbetskamrater på arbetstid.
Har ni tidskrävande fritidsintressen, partner, familj eller annat som skulle kunna påverka hur ofta ni träffar vänner?

Funderar då jag gärna skulle vilja träffa mina vänner oftare. Jag har 4-5 vänner som jag hörs med och träffar regelbundet, i snitt någon gång i månaden kanske. Jag tycker att det känns glest mellan träffarna och skulle vilja ha mer spontant vardagshäng. Därför är jag nyfiken på hur ni har det. :)

Jag får tänka jättemycket för att ens komma på när senast 😅 Har häst som jag är hos varje dag och hinner typ inget mer förutom jobbet. Träffade en kollega utanför jobbet förra helgen och ska träffa honom på torsdag också tillsammans med en annan vän. Det är ofta för mig.

Räknar jag i min kalender så händer det att jag träffar vänner på tävling kanske 1 g/mån under tävlingsäsongen. Bara träffa en vän helt random händer typ max 1 gång per månad och då oftast som att vi rider ut ihop.

Jag trivs asbra! Har mer kontakt med mina vänner via messenger o dyl men är absolut en som trivs bäst med att veta att folk finns när vi behöver varandra.
 
Bästa kompisen har jag häst hos men det är nästan uteslutande en stallrelation. Vi har sagt att vi ska fika någon dag men det blir aldrig av, men träffas gör vi varje dag. Annars blir det mest stallvänner. Har stående fika med en gammal arbetskamrat två gånger i månaden och träffar en annan några gånger då och då men det blir mest promenad och så... Skulle nog behöva träffa vänner mer.
 
Några gånger i veckan antingen för hundträning/tävling eller andra hundrelaterade saker. Mina kompisar som inte har hund bor tyvärr mellan 30-100 mil bort så de ser jag inte då ofta.
Har annars ett socialt jobb så nån gång i veckan vill jag vara ensam och återhämta mig :)
 
I genomsnitt blir det nog 1-2 gånger i veckan ungefär - jag burkar ha någon social grej på en vardagskväll och så något på helgen. Skulle inte orka med mer tror jag. Annars går dagarna oftast ut på jobb samt träning/stallet, och det + min sambo gör att jag får mitt sociala behov helt och fullt tillfredsställt.
 
får mitt sociala behov helt och fullt tillfredsställt.

Kan man ha noll socialt behov 🙄 inte bara en fråga till @Mineur

När jag träffar vänner eller kollegor utanför jobb så upplever jag aldrig att det är pga något socialt behov hos mig. Jag tycker det är supertrevligt men det är alltid med känslan "det var så länge sedan vi sågs så nu måste det ske, det är ju så kul när det blir av!" Och då är ju alltså länge sedan i typ alla fall snarare flera månader och närmre år sedan sist vi sets. Jag har ALDRIG i hela mitt liv känt att jag bara velat träffa "en vän" o sitta o prata eller hitta på något.

Ibland känner jag att jag vill göra en viss sak och funderar på om jag pallar göra det med någon. Oftast blir det ett nejsvar och jag gör det själv. Båda grejerna med kollegan nu är saker jag velat göra och som vi antingen likeat båda på fb o han frågat om vi ska gå ihop eller jag nämnt och han frågat om han får följa med (han vet om att jag vill göra det mesta ensam och jag har inga problem att säga det).

Finns det fler som mig? 😁
 
Hur ofta träffar ni vänner under en genomsnittlig vecka? Alltså utöver arbetskamrater på arbetstid.
Har ni tidskrävande fritidsintressen, partner, familj eller annat som skulle kunna påverka hur ofta ni träffar vänner?

Funderar då jag gärna skulle vilja träffa mina vänner oftare. Jag har 4-5 vänner som jag hörs med och träffar regelbundet, i snitt någon gång i månaden kanske. Jag tycker att det känns glest mellan träffarna och skulle vilja ha mer spontant vardagshäng. Därför är jag nyfiken på hur ni har det. :)

Alldeles för sällan skulle jag vilja säga. Men beror mer på att jag inte är så social samt inte har så många vänner (har definitivt bra människor runt mig och skulle ha mer nära vänner om jag pallade vara social. Men jag är helt enkelt inte intresserad).

Familjen bor på andra sidan jordklotet så det blir lite messenger textande då och då
 
Några gånger per år. Vi är numera utspridda i hela landet och jag har barn, man, hästgård, och tidskrävande intressen utöver gård och hästar.
 
Det går i perioder. Ibland blir det flera gånger i veckan, ibland någon enstaka gång per månad, någon gång kan det gå månader mellan att vi ses. Jag har dock ett väldigt socialt jobb där vi verkligen inte pratar enbart jobbrelaterade grejer.

Kan tilläggas att när jag haft perioder där jag träffat många vänner på kort tid, då måste jag ha en längre paus från allt för att vila mig. Jag har underbara vänner, men blir ändå lätt trött mentalt. Jag och en kollegavän pratade faktiskt om sådant häromdagen. Vi konstaterade att hon får energi av att umgås med vänner och hon gör det därför ofta, har ofta hela helger inbokade med aktiviteter med vänner osv. Jag själv är i bästa fall som om jag inte hade träffat dem, men i de flesta fall tröttare.
 
Det var verkligen sällan! Hur kommer det sig? Har du inte större behov än så? :)

Både ja och nej. Jag tycker det är trevligt när vi ses men just det sociala med att ses är inget jag saknar på så vis. Jag har alltid varit lite socialt missanpassad (har social fobi) så tycker inte ensamheten är jobbig på något vis utan det är rätt skönt att istället kunna vara mig själv när jag ändå måste anstränga mig för att kunna umgås med någon, men skulle någon vilja träffa mig så säger jag inte nej :) Jag gillar mina vänner!
 
Hur ofta träffar ni vänner under en genomsnittlig vecka? Alltså utöver arbetskamrater på arbetstid.
Har ni tidskrävande fritidsintressen, partner, familj eller annat som skulle kunna påverka hur ofta ni träffar vänner?

Funderar då jag gärna skulle vilja träffa mina vänner oftare. Jag har 4-5 vänner som jag hörs med och träffar regelbundet, i snitt någon gång i månaden kanske. Jag tycker att det känns glest mellan träffarna och skulle vilja ha mer spontant vardagshäng. Därför är jag nyfiken på hur ni har det. :)

Någon gång typ varannan månad. Sedan träffar jag en massa människor genom de 2 jobben varje dag och vecka, men det är något helt annat än mer långvariga relationer baserade på vänskap.

Jag tänker att väldigt mycket annat nödvändigt står högt upp på priolistan i vissa faser av livet, och det som skulle behöva prioriteras ner av alla oss som redan arbetar heltid och ibland mer därtill är väl arbetstiden.

Nu när flera av barnen är vuxna och utflugna är de också del av vänkretsen som jag gärna träffar då och då.
 
Två gånger i veckan i snitt. Under någon av helgdagarna bjuder vi på mat/fika till nåt/några av våra vuxna barn eller föräldrar och en fast kväll i veckan har jag promenadträff med en barndomskompis. Den här vintern har vi gått på alla vår barndoms vägar och stigar vi tillsammans varit på som barn. Då för en 35 år sen. Har varit jätteintressent!

Har också fördelen att jobba på en stor arbetsplats och äter lunch och fikar varje dag vid jobbet med två mycket nära vänner som också jobbar här.
 
Varierar en del men ibland kan det gå veckor mellan. Träffade bästis oftare när hon hade sin häst här, nu när han står i annat stall så blir det ju såklart svårare att ses lika ofta. Vi har familj, hästar/ar, jobb/skola så det är fullt ös :p

Men förra helgen var jag på fest med ett gäng vänner efter att ha varit på tävling under dagen och träffat massa folk att och sen några dagar efter sprang jag Vårruset ihop med två vänner och håller precis på att planera träff med en annan vän nästa vecka som jag inte träffat på väldigt länge men som ändå är en av mina närmsta :) Jag och bästis har skriftlig kontakt mer eller mindre varje dag.

Har hemmakontor så jag har inga kollegor att tjöta med på det sättet heller, blir inte riktigt samma med telefon- och mejlkontakt som vi har. Men jag har inte så stort socialt behov utan är nöjd med att mestadels umgås med familj och släkt och vänner då och då. Men ibland kan jag känna att jag vill umgås mer med vänner, det varierar som sagt mycket.
 
Det beror lite på årstid. Under "skolterminerna" är det ofta många roliga evenemang på gång, då kan jag utan problem träffa vänner fyra-fem dagar i veckan. Vissa veckor inget alls, förutom vänner på jobbet då. Men jag skulle tro två gånger i veckan i snitt.
 
Ungefär en gång i månaden/varannan månad typ, och så kikar familjen över en eller två gånger per år. Mitt arbete är inte jättesocialt heller, men tillräckligt för att jag ska föredra att fly ut i skogen med hundarna efter en arbetsdag snarare än att söka mer mänsklig kontakt. :)
 
Ibland känns det som träffa vänner är likamed att träffa någon och bara hänga och det gör jag sällan förutom på fester.
Jag träffar annars vänner flera gånger i veckan genom att vi rider ihop eller går till gymmet eller tar en promenad. Men det verkar inte riktigt räknas?
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 023
Senast: Whoever
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 484
Senast: Elendil
·
Relationer Jag har en släkting som är svårt sjuk och ligger för döden enligt andra släktingar. Jag vet inte hur nära inpå man brukar uttrycka dessa...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 882
Senast: Freazer
·
  • Omröstning
Relationer Jag har märkt att mitt sociala umgänge blivit allt mindre dom senaste två åren. För mig är umgänget kollegor (ytligt då vi inte har...
2
Svar
38
· Visningar
2 280
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp