Hur ofta träffar ni vänner?

Kan man ha noll socialt behov 🙄 inte bara en fråga till @Mineur

När jag träffar vänner eller kollegor utanför jobb så upplever jag aldrig att det är pga något socialt behov hos mig. Jag tycker det är supertrevligt men det är alltid med känslan "det var så länge sedan vi sågs så nu måste det ske, det är ju så kul när det blir av!" Och då är ju alltså länge sedan i typ alla fall snarare flera månader och närmre år sedan sist vi sets. Jag har ALDRIG i hela mitt liv känt att jag bara velat träffa "en vän" o sitta o prata eller hitta på något.

Ibland känner jag att jag vill göra en viss sak och funderar på om jag pallar göra det med någon. Oftast blir det ett nejsvar och jag gör det själv. Båda grejerna med kollegan nu är saker jag velat göra och som vi antingen likeat båda på fb o han frågat om vi ska gå ihop eller jag nämnt och han frågat om han får följa med (han vet om att jag vill göra det mesta ensam och jag har inga problem att säga det).

Finns det fler som mig? 😁
Det kan man säkert! Jag kan definitivt tänka "Åh vad jag skulle vilja träffa X snart och sitta och dricka vin och snacka strunt i några timmar" och känner mig ganska ofta sugen på att hitta på något med div. vänner. Oftast infinner sig sådana tankar/känslor när jag varit lite dålig på att prioritera just sådant under en period. Å andra sidan kan jag ibland också känna att jag bara vill ta en promenad alldeles själv och sätta mig på ett fik med en bok, men så känner jag inte alls lika ofta så jag är väl övervägande extrovert antar jag :D
 
Hur ofta träffar ni vänner under en genomsnittlig vecka? Alltså utöver arbetskamrater på arbetstid.
Har ni tidskrävande fritidsintressen, partner, familj eller annat som skulle kunna påverka hur ofta ni träffar vänner?

Funderar då jag gärna skulle vilja träffa mina vänner oftare. Jag har 4-5 vänner som jag hörs med och träffar regelbundet, i snitt någon gång i månaden kanske. Jag tycker att det känns glest mellan träffarna och skulle vilja ha mer spontant vardagshäng. Därför är jag nyfiken på hur ni har det. :)

Jag träffar mina kompisar några gånger per år. Pratar i telefon ett par gånger i månaden. Hade vi bott närmare varandra och haft samma skiftgång hade vi nog träffats oftare.
 
Jag träffar nog vänner några gånger i månaden i snitt. Promenad, fika/middag eller hästaktiviteter.
Har flera bra vänner på mitt arbete och fullt upp på fritiden med hästarna. Sen tycker jag att det är väldigt trevligt att bara vara hemma och pyssla på med djuren, huset och umgås med sambon :)
 
Jag jobbade med häst och kunde ofta ta mina 2 egna i lucka i schema under dagen. Och så hängde jag som sagt med vänner i stallet med. Då kunde man käka ihop/fika/bara umgås någon h mellan mitt jobb.
Sen kunde man äta ihop utanför stall. En av mina bästa vänner bodde i kvarteret bredvid tex och vi kunde ses lätt.
Jag bodde i lght då. Så det var inte så mkt som skulle skötas mer än dammsuga, tvätta etc.
Jag hann sällan laga mat och åt ofta på vägen om jag inte hade bokat in att äta med någon.
Jag kunde också åka iväg och jobba med en vän och under de och egna jobbresor träffa andra vänner som man ofta bodde hos.

Aha, om allt är "integrerat" så blir det ju helt klart lättare att få ihop! :)

Min bästa kompis träffar jag en gång i veckan, alltid på samma dag så vi aldrig glömmer bort det. Andra vänner träffar jag rätt sällan, vi umgås en del med min sambos vänner som är bättre på att styra upp saker, dem träffar vi kanske en gång i månaden ungefär. Annars går det mycket i perioder för mig, ibland får jag ryck och börjar styra upp lite träffar och ibland vill jag bara vara hemma utöver träffarna med min bästa vän.
Jag har ett socialt utmattande jobb och umgås väldigt nära mina kollegor på dagarna så för mig är det ganska tillräckligt eftersom jag inte är supersocial som person.

Jag är rätt nybliven singel och innan dess var det ganska likt så som du beskriver. Vi träffade hans familj och hans/våra vänner ganska ofta och mer spontant. Min familj och vänner funkar inte riktigt på samma sätt, vilket jag nog saknar litegrann.

Nån eller några gånger i månaden. Träffar familjen i snitt en gång i veckan, har ett ganska socialt jobb och tränar på gruppass två gånger i veckan där man oftast pratar lite före och under passet. Skulle nog gärna träffa någon en gång i veckan typ iaf, men det är svårt att få till när alla har fullt upp på sina håll och jag dessutom jobbar varannan helg.

Har faktiskt börjat med gruppass två gånger/vecka och det måste jag säga har varit överraskande positivt just för det sociala. :)

Det går i perioder. Ibland blir det flera gånger i veckan, ibland någon enstaka gång per månad, någon gång kan det gå månader mellan att vi ses. Jag har dock ett väldigt socialt jobb där vi verkligen inte pratar enbart jobbrelaterade grejer.

Kan tilläggas att när jag haft perioder där jag träffat många vänner på kort tid, då måste jag ha en längre paus från allt för att vila mig. Jag har underbara vänner, men blir ändå lätt trött mentalt. Jag och en kollegavän pratade faktiskt om sådant häromdagen. Vi konstaterade att hon får energi av att umgås med vänner och hon gör det därför ofta, har ofta hela helger inbokade med aktiviteter med vänner osv. Jag själv är i bästa fall som om jag inte hade träffat dem, men i de flesta fall tröttare.

Känner verkligen igen mig! Tittar orimligt mycket på Netflix ensam i min soffa, bästa energipåfyllningen :D

Ibland känns det som träffa vänner är likamed att träffa någon och bara hänga och det gör jag sällan förutom på fester.
Jag träffar annars vänner flera gånger i veckan genom att vi rider ihop eller går till gymmet eller tar en promenad. Men det verkar inte riktigt räknas?

Klart det räknas! Varför skulle det inte? :)
 
Förutom vänner jag träffar på jobbet träffar jag vänner mellan 0-7 dagar i veckan. Vissa veckor träffar jag ingen alls efter jobbet och bara hänger med mig själv på helgerna. Andra veckor träffar jag folk varje kväll och har hela helgerna uppbokade. Helt uppbokade veckor undviker jag dock då jag behöver obokad tid för återhämtning.
 
Nu när jag en period jobbar kontorstider så är det typ aldrig på vardagar. Jag har häst och hund och efter jobbet är min tid för annat umgänge än kollegor och stallfolk begränsat till efter 19, och då är jag helt slut och behöver ladda batterier + invänta ork för morgondagens ekorrhjul. Fattar inte hur folk öht kan ha ett socialt liv om de jobbar kontorstider och pendlar/har häst (jag lägger bara 1-2 tim i stallet numera pga konvalescenthäst dvs samma tid som annat folk ofta pendlar).
Jag åker ibland iväg till nån på helgen men inte alltid.

Övrig tid på året då jag jobbar femskift har jag betydligt mkt mer tid att åka och umgås med kompisar. Jag har inga "privata" kompisar på samma ort där jag bor så det blir på lediga dagar då jag kan åka iväg eller har tid att ta emot nån som kommer hit.

Jag bor ensam och har ett distansförhållande.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 897
Senast: Whoever
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 789
Senast: Elendil
·
Relationer Jag har en släkting som är svårt sjuk och ligger för döden enligt andra släktingar. Jag vet inte hur nära inpå man brukar uttrycka dessa...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 916
Senast: Freazer
·
  • Omröstning
Relationer Jag har märkt att mitt sociala umgänge blivit allt mindre dom senaste två åren. För mig är umgänget kollegor (ytligt då vi inte har...
2
Svar
38
· Visningar
2 305
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Arbetsintervju
  • Den första tråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp