Hur ofta träffar ni vänner?

Hur ofta träffar/umgås ni med era vänner?

  • dagligen

    Röster: 1 1,1%
  • två gånger i veckan eller mer

    Röster: 10 10,9%
  • en gång i veckan

    Röster: 6 6,5%
  • varannan vecka eller mindre

    Röster: 75 81,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    92

Sporthorse

Trådstartare
Jag har märkt att mitt sociala umgänge blivit allt mindre dom senaste två åren.
För mig är umgänget kollegor (ytligt då vi inte har speciellt mycket gemensamt på privata plan) och så hästarna och familjen. Jag har inte varit ute och fikat med mina vänner sedan epidemin bröt ut och det värsta är väl att jag inte ens fattas det.
Hur ofta träffar ni era vänner? Varje dag? En gång i veckan? En gång i månaden?
Vad gör ni på fritiden? Har ni familj eller häst/ar?
 
Jag har en vän som jag träffar i stort sett dagligen (jag har mina hästar i hennes stall). Sedan träffas vi utanför stallet typ en kväll i veckan.
En annan vän brukar jag luncha med nån eller ett par gånger i månaden och den tredje vännen träffar jag kanske varannan månad. Det är de tre vänner jag har 🙈 (Detta är dock i "vanliga" tider, nu i och med pandemin är det lite annorlunda förstås)
 
Nu i pandemitider extremt sällan. Har träffat in närmsta vän 2 gånger förra året då hon bor i en annan stad så man åker inte dit bara för att gå en runda. En annan vän har jag träffat lite mer dåhon bor nära så vi kan träffas och gå en runda eller sitta ute och fika. Men jag längtar till jag kan bjuda hem min vänner på middag igen! Tills man kan träffas och och gå ut och äta eller fika på stan. Laga mat tillsammans hemma och se en film.

Men vanligtvis träffar jag vänner då och då. Inte varje vecka. Men så har jag min man och min dotter som jag umgås med så de fyller mitt sociala behov rätt bra. Hade jag bott ensam hade det varit en helt annan sak!
 
Beror på vad du menar med träffar.

Min närmsta vänner har jag inte träffat fysiskt på 3 månader. Andra vänner har jag inte träffat fysiskt på närmare ett år.

Men jag träffar dem via nätet 3-5 ggr/v. Vi spelar datorspel, sällskapsspel och rollspel. Eller bara hänger lite*.

Har också häst och träffar en del folk där fysiskt.

*Ville också lägga till att vi träffades i det mediumet redan innan pesten kom, men i mindre utsträckning.
 
Jag träffar vänner två gånger i veckan i och med att vi tränar tillsammans. Men skulle jag räkna bort det, och enbart räkna in när jag träffar vänner för träffandets skull.. så snittar det nog på en gång i veckan.
 
Jag har mitt lilla gäng och vi försöker styra upp åtminstone en AW, middag eller allmänt häng en gång i månaden i alla fall. Där mellan kan jag träffa någon av dem individuellt på lunchpromenader eller dylikt. Det går såklart lite i vågor, ibland ses man ofta och ibland inte på länge. Vi hörs dock dagligen via sms/snap/messenger osv.

Har en del vänner som flyttat långt ifrån som jag bara hör av via telefon numera. Och lite hund- och häst "sällskapsvänner" som jag träffar automatiskt i och med stallvistelse och hundpromenader.

Men nej, det är inget intensivt socialt umgänge direkt.
 
Träffade min bästa kompis i helgen. Gången innan det som vi träffades var det olidligt varmt så vi badade i havet och åt glass hela dagen. Träffar inga andra vänner heller nu under pandemin. Är så in i helvetes trött på att vara hemma men it is what it is.
 
Har inte träffat en vän enbart för min skull sedan innan pandemin. Innan det var de ca en gång i halvåret. Däremot träffar jag vänner i samband med att mitt barn leker med deras barn ca varann vecka.

Har fina vänner på jobbet så får ut mycket socialt där.
 
Jag träffar vänner fysiskt någon gång per år, ungefär samma som innan pandemin faktiskt. Trivs mycket bättre med att umgås via text på datorn.
Familjen detsamma, även om det dröjt längre än vanligt den här gången.
 
Jag träffar vänner 1-3 gånger per vecka så länge vi mår bra. Är väldigt social av mig, har många vänner och intressen, och har alltid gjort mycket.
Förut gick vi ut mycket och drack öl, nu får det bli mer långpromenader. Vi längtar alla till uteserveringar och att kunna umgås mer som vanligt. Har en god vän som tillhör en riskgrupp som jag inte träffat på ett halvår.
 
Jag har ju alltid sett mig själv som ganska social men under pandemin har jag nog insett att jag trivs minst lika bra att inte behöva träffa vänner varje dag, dels tror jag att mitt nya liv som förälder har gjort att jag kanske heller inte riktigt väljer att prioritera vännerna längre utan trivs bättre att lägga all övrig tid (dvs tiden jag inte jobbar eller rider) på min familj.
 
Vi hörs av mindre än en gång varannan månad via sms eller liknande, träffades en gång förra året (ej pga corona).
Jag har hästar men träffar minimalt med folk där. Träffar inte andra i övrigt.
 
Inte så ofta, skriver med bästis hela dagarna och mina andra vänner lite då och då.
Jag är inte en social person och har inget stort behov av att umgås med andra människor.
Fyller mitt sociala behov på jobbet och i stallet.
Har sambo och häst.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 904
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
484
Senast: miumiu
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 290
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 718
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp