Hur ofta träffar ni vänner?

Hur ofta träffar/umgås ni med era vänner?

  • dagligen

    Röster: 1 1,1%
  • två gånger i veckan eller mer

    Röster: 10 10,9%
  • en gång i veckan

    Röster: 6 6,5%
  • varannan vecka eller mindre

    Röster: 75 81,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    92
Jättesällan. Kanske nån gång om året bara i normala fall. Nu var det förstås ändå längre sedan... :p Är ruskigt osocial, och det räcker gott att umgås med maken. Messar då och då med mina (mycket få) vänner, men även det är sällan.
 
Jag älskar mina kollegor och får mycket socialt på jobbet, umgås med flera av dem även privat. Vänner som inte är kollegor kanske jag träffar någon gång i månaden, men hörs desto oftare :)
 
Svarar utifrån ett slags normalläge utan pandemi, så minst 2 gånger per vecka träffar jag olika vänner. 2-3 personer i veckan tror jag. Var förr i Stockholm nästan varje helg och då var det kanske 3-10 personer som möttes på någon pub eller så.
Nu under corona är det mycket färre gånger och antal personer jag träffar. Har kanske... 3-4 stycken jag träffat regelbundet under corona. Absolut inte varje vecka, mycket mer sällan. Min bästa vän bor i en annan stad så vi pratar 1-2h per gång, 2-3ggr i veckan över telefon eller zoom.
 
Just nu träffar jag folk utanför mitt hushåll kanske en gång i veckan (och umgås givetvis utomhus). Jag och några vänner har också numera en stående "syjunta" på Teams en gång i veckan som i verkligheten är allt annat än en syjunta eftersom ingen någonsin sytt något :p

I vanliga fall träffar jag inte vännner/familj jättemycket oftare, däremot skillnad i hur vi umgås, dvs inte på Teams eller nödvändigtvis utomhus.
 
Det är lite olika med olika vänner men jag pratar nog i telefon med mina vänner åtminstone 10 timmar i veckan. Antalet gånger per år jag träffar de flesta av dem kan räknas på ena handens fingrar
 
Grannarna, som vi brukar umgås med, har vi endast träffat och pratat med ute. Vi har inte vågat låta våra barn leka då de går på dagis och vår son hos dagmamma. Dvs dom får leka med sina kompisar där istället. Vi vill inte riskera smitta då de är förkylda rätt ofta.

Hundkompisarna har vi träffat en gång och tränat utomhus, men är nog mest för att vi inte haft tid innan.

Fritiden och vardagen tillbringas med familjen. Vi har häst i ett stall ett stenkast bort och det blir lite fritid där att pyssla och köra.
Är föräldraledig just nu, så inget jobb att åka till. Kommer dock jobba i sommar, två dagar i veckan, så då kommer jag få träffa lite folk igen.
 
Nu träffar jag bästa vännen när vi springer på varandra, det händer lite då och då nu när vi lånar hage av henne. Annars träffar jag inga vänner förutom min bästa vän och min sy-tant som jag är och syr hos. Möjligen till gammal vän om vi springer på varandra men det är inte så ofta. Umgås inte med folk just nu och dom sists åren innan epidemin så har jag inte umgåtts med nån särskild heller. Är fruktansvärt osocial och tycker den här isoleringen är jätteskön. Nu behöver jag inte säga nej utan att bli ifrågasatt. Förut har jag varit social i kortare perioder även om det har varit energitömmande. Nu njuter jag av att slippa alla
 
Träffar bara 2 av mina kompisar just nu. Ungefär 1-4 dagar i veckan beroende på hur social jag/dom känner sig.
Lever ensam så har ganska stort behov av att träffa dom :heart
 
Innan pandemin så träffade jag minst en vän nån gång i veckan. Nu under pandemin är umgänget som inte sker via skärm i princip utraderat. Jag promenerar med kompisar kanske nån gång i månaden. Mina tajtaste kompisar hörs jag med flera gånger per dag via text. Det är det som jag längtar mest efter att bli vaccinerad för, att få träffa folk igen.
 
Träffade några vänner ofta förut då vi stod i samma stall. Nu efter stallbyte träffar jag de vännerna lika sällan som mina övriga vänner, väldigt sporadiskt.
 
Jag har märkt att mitt sociala umgänge blivit allt mindre dom senaste två åren.
För mig är umgänget kollegor (ytligt då vi inte har speciellt mycket gemensamt på privata plan) och så hästarna och familjen. Jag har inte varit ute och fikat med mina vänner sedan epidemin bröt ut och det värsta är väl att jag inte ens fattas det.
Hur ofta träffar ni era vänner? Varje dag? En gång i veckan? En gång i månaden?
Vad gör ni på fritiden? Har ni familj eller häst/ar?
Typ aldrig eller varannan månad. Utom för zoom typ.

(tidigare flera gånger i månaden)

Men om all kontakt räknas , messenger, zoom och så, så flera gånger i veckan.

Och på fritiden gör jag inte ett skvatt utom rider ibland och hänger med familj. Normalt så tränade jag och fikade och sådant men tja.
 
Kanske en gång varannan månad i snitt? Jag är uppenbarligen inte en så social person. Jag hade nog gärna träffat folk en-två gånger i månaden, men upplever att det kräver det mer engagemang än jag orkar i dagens läge. Under pandemin har jag nog träffat folk ännu mindre IOM smittorisker osv så har jag i perioder inte träffat någon utöver jobbet så då hann det nog gå 4-5 månader innan jag träffade en vän
 
Mina vänner är utspridda i landet så vi ses några gånger per år. Funkar utmärkt för mig med barn, hundar varvav en Malle som kräver mycket tid, plus häst. Skulle inte ha tid mycket oftare ändå utan att offra annat kul.
 
Några av mina närmsta vänner bor för långt bort och ett par andra har jag tyvärr glidit ifrån de senaste åren. Jag är glad att jag har min sambo, för annars hade jag nog kunnat räkna på ena handens fingrar hur många gånger jag träffat vänner senaste året. Jag träffar folk i stallet ibland, men annars är det bara jag och sambon. En av mina "bor-långt-bort-som-fan"-vänner har jag näst intill daglig kontakt med via Messenger eller telefon. Ibland saknar jag att umgås med andra, men i o m att jag knappt hade några vänner i närheten när jag träffade sambon, har det inte blivit någon direkt skillnad pga pandemin. Det är tur att vi båda är introverta och inte har behov av att umgås med massa andra människor hela tiden
 
Den största delen av mitt umgänge med vänner görs utomhus även i normalfall, så jag har umgåtts med de flesta nästan som vanligt :) det brukar bli 1-3 dagar/vecka.
 
Jag träffar vänner varje dag. I alla fall nästan varje dag. Och träffar jag inte mina vänner fysiskt pratar vi i telefon varje dag.

Går det en dag utan att någon hör av sig till mig hade jag blivit mycket fundersam och undrat vad som hänt.
 
Det är väldigt olika. Alltså, vissa vänner bor långt bort och de träffar jag max en gång om året. Sedan har jag flertalet vänner som jag fått genom klättringen, och eftersom jag normalt sett klättrar 2-3 gånger i veckan iaf så blir det ofta att jag träffar dem åtminstone vid ett av de tillfällena. Men, det är alltid någon på klättringen som jag känner så det blir att jag träffar vänner några gånger i veckan.

Flera av de vänner som bor längre bort har jag daglig kontakt med, så de känns i flera fall närmare än de som jag träffar oftare.
 
Jag pratar i telefon varje dag med olika vänner. Träffar få IRL, det är bara kompisarna i stallet jag ser regelbundet. Många skriver jag med på messenger
 
I och med pandemin så har jag inte träffat vänner mer än en handfull gånger det senaste året. Jag är i riskgrupp och vill inte riskera livet och ingen vill träffa mig pga risken för smitta ;)

Jag är social och har ett stort behov av att umgås med folk. Så senaste året har varit ren tortyr.

Det blir inte roligare när allt nu tyder på att vaccin kommer att dröja länge.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 058
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
494
Senast: miumiu
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 303
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 801
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp