Bukefalos 28 år!

Hur ofta vattengrav/bankar?

M

_Mella_

Hur ofta förekommer vettangravar och bankar i reg/nat?
Och hur höga är hindrerna framför vattengravarna /i bankarna för d-ponny?
 
Sv: Hur ofta vattengrav/bankar?

Klubbar som har har vattengravar eller bank brukar använda det i några av klasserna. Vattengrav har jag dock bara varit med om i 1,20/La och uppåt.
 
Sv: Hur ofta vattengrav/bankar?

i min klubb finns det bank på banan . Under sommaren ordnas tävlingar och då brukar banken vara med i hälften av klasserna typ lb och uppåt. Vattengrav har jag bara sett på lite finaler av cuper och sånt på ponny nivå typ La+
 
Sv: Hur ofta vattengrav/bankar?

Bankar förekommer ju relativt ofta, iaf på dom klubbar som har en att tillgå, det är ett lätt hinder som de flesta hästar ju gillar at hoppa så dom brukar ju komma redan i rätt låga klasser. Vattengravar är ju däremot inte med så ofta, det är först i msv dom blir mer vanliga. Hindrena före vattengravar är ju alltid bara en liten avsprångshäck typ 40-50 cm, om det nu inte är hinder med vatten för det är ju en annan sak, då är det ju klassens höjd oftast.
hinder på bankar är ju också anpassade efter klasshöjder.
 

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 138
Hemmet Jag är 30+ med råge men har ändå noll erfarenhet av detta med huslån, och mina bankkontakter initierade av mig själv kan jag räkna på...
2
Svar
20
· Visningar
1 533
Senast: Amha
·
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 812
Senast: ildiko
·
Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
1 008
Senast: enough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp