Hur okunnig får man bli?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att man bara orkar bli upprörd över en sån sak. Jisses!

Första våren jag badade min skäck var jag tvungen att titta på shampoflaskan för att se om det inte var blekmedel i shampot. Pålle gick från svart/vit till brun/vit inom loppet av tjugo minuter :laugh: :laugh: . Nej, jag hade inte heller lusläst passet....
 
Att man bara orkar bli upprörd över en sån sak. Jisses!

Första våren jag badade min skäck var jag tvungen att titta på shampoflaskan för att se om det inte var blekmedel i shampot. Pålle gick från svart/vit till brun/vit inom loppet av tjugo minuter :laugh: :laugh: . Nej, jag hade inte heller lusläst passet....
VART blev ts upprörd??
 
Vilka fördomar...som om allt är svart eller vitt. Och att hästen blir "gammal och defekt" pga att färgen inte är som man tänkt sig, vilken tråkig attityd. Kolla på hästen och hur den är istället med exteriör och psyke och hållbarhet, det är vad som är viktigt.
Ha ha missat vad ts skrivit, några som dragit egna slutsatser, pinsamt
 
Jag skrev: Vad spelar det för roll så länge hästen inte far illa? (vilket syftade på vad färgen har för betydelse om de blev chockade, man är inte okunnig bara för att man blir chockad över att en häst byter färg).
Du svarade: Vadå inte far illa?

Ditt svar fick det att låta som om hästen far illa för att ägaren är chockad över färgskiftningen. Så jag påstår ingenting utan svarar bara på det du skriver.
kört en egen tolkning ha ha??
 
Just ja, det där hade jag glömt bort men det stämmer. Kanske är därför många inte kollar jättenoga i passet just då.
Jag kollade själv närmare på mitt pass vid ett annat tillfälle.

Tycker inte det är någon big deal så länge det är rätt pass och man gjort veterinärbesiktning samt hästen inte far illa osv, om man ej kollat så noga i passet vid köp.
Varför köpa grisen i säcken?? Bättre o läsa på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Har klurat lite på om denna hästs färg, hon verkar ha fått mer grå/vita strån varje gång hon bytt päls. Svansen var väldigt vit redan...
Svar
12
· Visningar
1 486
Senast: Fiorano
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 758
Senast: Stereo
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp