Bukefalos 25 år!

Hur organiserar ni tävlingar??

T

traff

Vore jättetacksam för info om hur ni organiserar tävlingar. Vi planerar ett meeting, fre - sön men har ingen erfarenhet. Jättetacksam om ni vill delge er erfarenhet så att alla ryttare får möjlighet att åka till ytterligare en tävling.
Om ni inte vill lägga ut allt för alla kan ni väl mail mig direkt?
Kram från en optimistisk tävlingsarrangör!!!!!!!!!!!!1

D

Domaren

Ett förslag är att ni börjar med att arrangera en EN DAGARS tävling, det kan vara väl så mycket jobb med det om man inte har någon vana, tror många gör felet att de ska slå på stort redan från början och så blir det pannkaka av alltihopa.

F

ferra

Vad är det för typ av tävling?
Det första ni behöver göra är att ansöka om tävlingsdatum hos distrikt/förbund, sen se till att boka in funktionärer som domare, banbyggare, överdomare etc.
Kolla datum när proppen ska skickas in.
Fixa tillstånd hos polisen för evenemanget.
Sen återstår att ordna funktionärer till alla poster och ha tävlingsplatsen iordning till tävlingen.
Lycka till!

Liknande trådar

Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
1 605
  • Artikel
Radannons Du som vill utvecklas i din ridning, vill du sköta och rida någon av våra andelshästar som om det var din egen häst och kanske inte...
Svar
0
· Visningar
268
  • Artikel
Radannons Du som vill lite mer med din ridning, vill du sköta och rida någon av våra andelshästar som om det var din egen häst och kanske inte...
Svar
0
· Visningar
355
Hundavel&Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
Svar
14
· Visningar
1 489

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kaoset del 2
  • Vårföräldrar 2022
  • Dejtingtråden 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar