Bukefalos 28 år!

Hur orkar hon??

Jillybean

Trådstartare
Jag kommer från en delad familj och har sammalagt 6 syskon. Maken har bara en syster och vi planerade att skaffa 2 eller 3 barn själva. Det slutade med 2 och det tycker jag räcker gott och väl. Nu har jag visserligen reumatism vilket gör att jag har konstant värk och ofta är trött och det gör väl att jag känner att jag inte skulle orka med att ha fler barn.

Men kolla in den här familjen!:

http://www.msnbc.msn.com/id/24537885&GT1=43001

Jag har sett dem på tv förut. Deras hem är fläckfritt. Alla flickor har långt hår som alltid är prydligt kammat och uppsatt. Och välorganiserat, alla vet sina sysslor och gör dem utan knot. Jag skäms nästan som ibland tycker det är knöligt att hålla ordning på 2 barn... :o
 
Sv: Hur orkar hon??

Haha snacka om förlossningsexpert. Antar att man helt enkelt _måste_ ha superordning när man har så många ungar, annars funkar det inte, speciellt inte om mamman är höggravid typ varje år. :D

Vi har en kvinna i grannbyn som har 21 barn (bor på Irland, det kanske förklarar saken haha)
 
Sv: Hur orkar hon??

*kl*
:eek::eek::eek:

Så många barn??

Jag trodde min farmor hade många barn, min pappa har 12 syskon!
 
Sv: Hur orkar hon??

Jag skulle så himla gärna vilja ha 3 barn, min sambo har 2 syskon o det verkar SÅ lyxigt.. jag har bara ett!

JAG antar att de äldre hjälper de yngre osv!
 
Sv: Hur orkar hon??

Innan jag började läsa tänkte jag religion, snacka om fördomar!
Och när jag läst så insåg jag att jag hade alldeles rätt i mina fördomar!
Fy f-n för att vara gravid så mycket det är min enda tanke, jag som varit konstant illamående alla mina graviditetsmånader 27 st.
 
Sv: Hur orkar hon??

Åh shit.... jag hatar verkligen att vara gravid (mår dåligt har ondare än annars, foglossing m.m) och jag tycker att två barn är fullt hus.... jag trot jag kryper tillbaka ner i min bubbla igen...
 
Sv: Hur orkar hon??

Vid det här laget vet hon väl knappt hur det känns att INTE vara gravid...
 
Sv: Hur orkar hon??

ojdå här har tydligen mina busungar varit i farten ursäkta ts

jag hadde en klasskompis när jag gick på gymnasiet hon hadde 18 syskon alltså 19 barn sammanlagt och det var oxå en välputsad familj, men där vet jag att läkaren avrådde mamman fler graviliteter, en arbetskompis till mig hon har 12 barn
 
Sv: Hur orkar hon??

Måste vara helt otroligt dyrt att ha så många barn :crazy:
 
Sv: Hur orkar hon??

Jag tror starkt på att skaffa barn när man är relativt ung så man inte vänjer sig vid att bara ha sig själv att ta hand om, för ett tag sedan kom även en undersökning som handlade om det.
Såna familjer har vant sig, de kanske har andra prioriteringar & rutiner, det är som sagt väldigt viktigt att vara disciplinerad i stora familjer.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 209
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
60 233
Senast: lundsbo
·
Relationer Hej, Är tillsammans med en man jag älskar, det pirrar, vi har otroligt roligt ihop och han är min bästa vän! Men, han mår väldigt...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 247
Senast: Ramona
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 387
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp