Hur orkar man?

I flera är har jag känt att jag närmar mig bristningsgränsen. För varje farväl av en nära släkting eller vän blir orken mindre och hjärtat tyngre. Den ilande saknaden som plötsligt uppstår när personen fladdrar förbi i minnet blir outhärdlig. Fram tills nyligen fick jag hjälp av min fina häst att orka bära all sorg. Nu finns inte han heller kvar mer än i hjärtat och jag vet inte alls hur jag ska bete mig för att orka. Jag kämpar så gott jag kan men gråter mig genom nätterna med ett krampaktigt tag om hans grimma. Jag vet att saknaden inte försvinner men att jag så småningom hittar ett sätt att hantera den akuta sorgen. Men just nu känns allt övermäktigt. Efter alla andra farväl har jag kunnat gråta i hans man, men nu är det bara tomt. Det känns som att det enda jag gör är att säga farväl.

Jag vet inte alls vad jag vill med detta, kanske bara att få ur mig tankar som jag inte delar med de runt mig.
 

Ja det är tungt. Och vissa dagar så är det svart. Men någonstans lär en sig att minnas det fina. Och då blir det lite lättare.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 446
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 705
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 604
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
739
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp