S
sambaengi
Sv: Hur påverkar bedömnings-systemet för tävlig vår träning?
Men det är det som är mitt minimikrav och som jag tycker att en del ryttare inte uppfyller alla ggr, att rida på ett för hästen behagligt vis! Det gör man inte om tvingar upp hästens huvud, rider med nosen pekande mot himlen och tappar bakdelen! Tyvärr fortfarande en inte ovanlig syn på islandshästtävlingar. Usch!
Anette
Lobelia skrev:Så vuxna orutinerade ryttare har inget på tävlingsbanan att göra? Vi kanske lika gärna kan stryka lättklasstävlingarna. För min del räcker det att folk kan hålla styr på sin häst så pass att man inte stör andra samt att man rider på ett för hästen behagligt vis. Kunskaper får man genom erfarenheter och inte genom att stanna hemma och tro att man inte duger.
Men det är det som är mitt minimikrav och som jag tycker att en del ryttare inte uppfyller alla ggr, att rida på ett för hästen behagligt vis! Det gör man inte om tvingar upp hästens huvud, rider med nosen pekande mot himlen och tappar bakdelen! Tyvärr fortfarande en inte ovanlig syn på islandshästtävlingar. Usch!
Anette
Senast ändrad av en moderator: