Hur piffa upp stallet?

jassica

Trådstartare
Jag skulle vela piffa upp mitt stall, tycker det är lite tråkigt.

Har inga bilder på stallet, om n¨gon är intresserad kan jag fota imorgon. Istallet bor det fyra hästar, på vänstra sidan är det tre boxar, och längst ner i stallet är det ja jag vet inte vad det heter, men det har stått kor där. På högra sidan är det en påbörjad spolspilta, och en box, sedan är det två grisboxar, dock bor det inte djur där.

Förra året målade jag om, vit halva väggen och mörkgrönt andra halvan.

Har någon något tips man kan göra för förändring?
 
Sv: Hur piffa upp stallet?

Vore enklare att ge dig tips om man har sett bilder på stallet! :D Men jag tänkte direkt på en annan färg istället för den mörkgröna färgen ... vi målade om i somras i stallet, halva väggen vit och den andra delen blev som .. orange/tegelröd aktig färg, blev skitsnyggt tycker jag :D Och vi har mörka boxväggar, passade riktigt bra tycker jag.

Men som sagt, upp med bilder så får man se hur det ser ut! :)
 
Sv: Hur piffa upp stallet?

javisst är det lättarem ed bilder, bara jag som inte orkar gå upp till stallet och fota ikväll, blir imorgon.

Fast ang färgen så är jag faktiskt rätt nöjd, gillar den på något vis.
 
Sv: Hur piffa upp stallet?

Ang. färgen så beror ju det helt på hur färgern ser ut och hur den passar i stallet, men det ser nog bra ut, men det var så jag tänkte först iaf :D
 
Sv: Hur piffa upp stallet?

Gillar du grönt eller just den gröna färgen? Annars tycker jag mintgrönt är jäkligt snyggt och stallet känns ljusare! :)
 
Sv: Hur piffa upp stallet?

Mja, vet inte om jag gillar grönt så värst, men just denna gillar jag. Fast jag är inte omöjlig, hittar jag någon fin färg kan jag gärna måla om igen.
 
Sv: Hur piffa upp stallet?

Piffa till med snygga krokar till grimmor etc, fina konsoller till hyllplan, någon tavla (ej i box såklart), ett fint skåp eller liknande där det finns plats. snygga boxskyltar, fina hinkar till foder o vatten, snygga påsar till ryktgrejorna, snygga smidesgaller till boxarna, blommor i fönstren, gardiner, ett litet cafébord med två stolar, snygga damm- och fuktsäkra lyktor (utomhus) ...

tja det finns tusen saker att pimpa ett stall med om man bara har lite fantasi :D
 

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 783
Senast: shia
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 482
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
2 881
Senast: Kiwifrukt
·
Anläggning Hej! Jo nu är det min tur, min familj har köpt gård:love: Och vi flyttar in 1 april:love: Men nu börjar ju tankarna gå på hur allt ska...
2
Svar
31
· Visningar
3 064
Senast: LillaMusse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp