Hur prova ut hjälm?

ASKAPLASKA

Trådstartare
Jag ska skaffa en terräng/jockeyhjälm, en Charles Owen, och det var ju inte helt enkelt det här med storlekar. Jag känner att jag skulle behöva prova flera olika storlekar och liners då de jag testat hittills inte riktigt suttit rätt. Men hur gör man? Det verkar som att det inte finns återförsäljare i Sverige som har flera olika på lager och det känns meckigt och dyrt att beställa på måfå direkt från Charles Owen. På CH:s sida fanns ju en lång lista med modeller och smått obegripliga mått.
 
De flesta av Charles Owens modeller finns i två passforms-varianter; "vanlig" och Round, ex Pro Skull samt Pro Skull Round. Det är väldigt få butiker som brukar ha Round på lager, men i samband med mässor/stora tävlingar brukar de låna in en del från grossisten just för att folk ska få chansen att hitta något som verkligen passar. Dock är ju allt sådant inställt nu, så då blir det ju svårt...
Kan vara värt att kontakta Horseonline, de är väldigt duktiga på just CO-hjälmar.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har sökt och hittat en del äldre trådar men det kommer ju nya hjälmar hela tiden (om jag har missat någon hyfsat färsk tråd så säg...
Svar
14
· Visningar
3 240
Senast: Modest
·
Utrustning Hej på er! Jag är verkligen i behov av att köpa en ny ridhjälm, min är avramlad med flera gånger, den är även väldigt gammal samt sitter...
Svar
8
· Visningar
1 680
Senast: mowglieee
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 178
Senast: Åsa A
·
Utrustning Det börjar bli dags för mig att hitta en ny hjälm då trotjänaren är min 7år. Har idag en euro-lite (ej ställbar) som suttit perfekt...
2
Svar
20
· Visningar
2 821
Senast: Wonderwoman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp