Hur registrera?

Guldaskig

Trådstartare
Jag har ett sto med tyskt pass, oldenburgare. Hon är tilläggsregistrerad i Sverige och införd i Blup. Bara för nyfikenhetens skull, om jag betäcker henne med en svensk hingst registrerad i SWB, var registreras fölet? Får den grå papper?

Alternativt en hingst som inte är registrerad i SWB men som är godkänd för avel i Sverige. Var registreras fölet då?
 
Vilken raskod har hon och vilken siffra börjar löpnumret på?

Raskod är de två första siffrorna i registreringsnumret, löpnumret är de fyra sista. De två däremellan är födelseåret. Det talar om vilken status hennes stam har fått av SWB och är grunden till hur hennes avkommor registreras.
 
Då är hon renrasig med gröna papper. Betäcker du henne med en hingst som är godkänd av SWB och har löst licens så registreras avkomman i SWB med gröna papper.
 

Liknande trådar

Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 466
Senast: jemeni
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 916
Senast: Freazer
·
Hejsan! Vi har köpt ett föl (och sin mamma) och ska söka pass samt registrera fölet. Är det någon som kan hjälpa oss lite grann med...
Svar
11
· Visningar
687
Senast: MayGrace
·
Avel Har en bekant som väntar föl efter en tysk hingst som endast är visad på premiering (Hannover) och därefter varit skadad och kommer...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp