Hur rengöra dunjacka?

Rie

Trådstartare
Sambon har en härlig dunjacka.
Insidan av kragen har dock en del fett på sig.....
Hur får man bort det?
Räcker det att försiktigt spraya lite diskmedel/vattenblandning och försiktigt försöka torka bort, tror ni?

Försökt googla men där ska man antingen slänga jackan i maskinen eller tvätta hela för hand.
 
Sambon har en härlig dunjacka.
Insidan av kragen har dock en del fett på sig.....
Hur får man bort det?
Räcker det att försiktigt spraya lite diskmedel/vattenblandning och försiktigt försöka torka bort, tror ni?

Försökt googla men där ska man antingen slänga jackan i maskinen eller tvätta hela för hand.
Att bara torka tror jag inte riktigt på. Du måste nog gnugga för att få bort det. Men kan du inte försiktigt handtvätta bara kragen, i t.ex. handfatet, utan att blöta ner hela jackan?
 
Sambon har en härlig dunjacka.
Insidan av kragen har dock en del fett på sig.....
Hur får man bort det?
Räcker det att försiktigt spraya lite diskmedel/vattenblandning och försiktigt försöka torka bort, tror ni?

Försökt googla men där ska man antingen slänga jackan i maskinen eller tvätta hela för hand.
Jag hade provat att göra som du föreslår, det viktigaste är att man inte använder tvättmedel med enzymer för det bryter ned dun (och ull).
 
Om det bara är kragen hade jag testat antingen typ Yes på bomullspad eller micellärt vatten på bomullspad.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
1 698
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 055
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 668
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 275
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp