Hur rengöra smutsig ullpadd? Cheyenne specialpad

Tilma

Trådstartare
Har tagit över en sadel med tillhörande sadelpad och undersidan är ett ulligt material och jag funderar på om det finns någon som har några mirakeltips på hur man kan göra rent detta material?
 
Har tagit över en sadel med tillhörande sadelpad och undersidan är ett ulligt material och jag funderar på om det finns någon som har några mirakeltips på hur man kan göra rent detta material?

Är det äkta ull/fårskinn eller vad menar du? Tvätta med fårskinnstvättmedel isåfall. Är det bara teddy eller dyl. funkar vanligt tvättmedel. Man kan borsta/kamma det fluffigt igen efter tvätt :)
 
Ta en karda och borsta rent och fluffigt :), jag köpte en begagnad padd som var långt ifrån vit, tog några tag med hundkardan och så var den som ny ^_^. Är inget man ska göra så ofta iofs då man lätt drar ut ullen men det är bättre än att tvätta för att få bort böss och fluffa till padden igen :).
 

Liknande trådar

Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 272
Senast: Murphy
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 294
Utrustning Hej! Jag håller på att renovera min hästtransport bit för bit och har nu kommit till en av de sista bitarna som ska fixas. Övre...
Svar
2
· Visningar
1 174
Senast: Showjumper
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
3 974
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp