Hur resonerar ni angående täcken?

Sv: Hur resonerar ni angående täcken?

TrådLån

Jag har en täckesmarodör i min hage. Ena hästens HW täcke är totalt förstört, en annan hästs täcke har han haft sönder helt och nu väntar jag bara på att mina sprillans nya svindyra täcken ska bli förstörda.
Jag vill inte kleta in mina täcken i tabasco och skit, förstöra mina fina täcken liksom...
Vems ansvar är det? Nu är det två hästar som fått sina täcken totalt förstörda. För pållen tar tag och drar och gör slamsor av täckena. Inga små bitmärken, utan det rivs totalt sönder så det liksom inte finns något kvar att laga.
Är det upp till mig att köpa nya täcken till min häst stup i kvarten (pållan har dyyyyra kvalitetstäcken)? Eller är det upp till täckesmarodörsägaren att göra något åt sin egen häst (typ munkorg eller börja stimulera sin häst så den slutar med dumheter)?
Kan jag kräva ersättning om mina sprillans nya täcken går sönder?
För det är inte ett täcke han haft sönder längre...
Och ägaren verkar inte bry sig nämnvärt eftersom det drabbar ju inte henne att vi måste köpa nya täcken...
Ska vi sära på hästarna så får ju hennes häst gå ensam för ingen vill ju ha sin häst med en täckesmarodör...
Och vi har bara en hage med vindskydd, så ska han gå ensam (hästarna går på lösdrift) så får han gå utan vindskydd...
Eller också får ägaren flytta sin häst...
Vad gör man?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 324
Senast: Shixle
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 016
Senast: MattiZ
·
Hästvård Hej alla. Jag sitter i ett litet dilemma, som börjar att gå mig på. Min häst står i ett jättetrevligt stall, med fantastiska omgivningar...
2
Svar
24
· Visningar
2 859
Utrustning Nu vill jag gärna ha era tips på slitstarka utetäcken med god passform för en stor häst som inte är alltför bred över bogen :) Gärna med...
2
Svar
29
· Visningar
2 598
Senast: Wembley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp