Hur rider jag med sätet?

Riding Logic av Wilhelm Müseler beskriver exakt (hur man vinklar bäckenet och gör med sittbenen), med bilder och övningar. Faktiskt lättare än både Sally Swift och Sitsskolan tycker jag. (de två böckerna kanske blir överkursen eller ngt).

Finns på de två internetbokhandlarna i Sverige.

Det är många sidor ;) så det behövs läsas i första hand inte återges.


Tack👍👍😊
 
När man ska driva/samla med sitsen tycker jag liknelsen med att sitta längst ut på en stol/pall/tunna och försöka tippa den framåt bruka vara lättast att förstå eller förklara. Du ska tippa den framåt med överkroppen i samma position. Sen måste man generellt lägga till energi också, det gör du enklast med en kvick och konsekvent underskänkel.

Något förenklat men förhoppningsvis lätt att förstå och ett bra sätt att börja.

Tack precis ett sånt här svar jag ville ha😊👍
 

Liknande trådar

Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
809
Senast: Tilly_85
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 129
Senast: Oknytt
·
Ridning Kan någon förklara för mig hur man gör? Alltså rent tekniskt. Jag kan all teori om det, få igång bakkärran ex genom övergångar...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 151
Senast: Bri
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 284
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp