Hur ritar du upp dressyrbanan?

LECH

Trådstartare
Idag såg jag reklam för "ridhandduken", en vit handduk med 20×60 banan upptryckt. Det jag störde mig på att den var tryckt åt för mig "fel håll", jag ritar alltid så att jag har C längst upp och A längst ner, det känns mest logiskt för mig. Och jag har nog tänkt att alla gör som jag 😎 Men det kanske inte är så, så hur gör ni andra?
 
Idag såg jag reklam för "ridhandduken", en vit handduk med 20×60 banan upptryckt. Det jag störde mig på att den var tryckt åt för mig "fel håll", jag ritar alltid så att jag har C längst upp och A längst ner, det känns mest logiskt för mig. Och jag har nog tänkt att alla gör som jag 😎 Men det kanske inte är så, så hur gör ni andra?

Jag gör som du, tänker liksom från perspektivet att jag kommer ridandes från A upp till domaren. Min syster tänker dock utifrån domarens perspektiv och ritar tvärtom. Himla förvirrande när vi skulle försöka förklara dressyrprogram för varandra :laugh:
 
Jag tänker C längst ner. Så här:

1630660029781.png
 
Idag såg jag reklam för "ridhandduken", en vit handduk med 20×60 banan upptryckt. Det jag störde mig på att den var tryckt åt för mig "fel håll", jag ritar alltid så att jag har C längst upp och A längst ner, det känns mest logiskt för mig. Och jag har nog tänkt att alla gör som jag 😎 Men det kanske inte är så, så hur gör ni andra?

Jag är som du, tänker att jag kommer från A mot C.
 
Jag tänker från domarperspektiv, kanske avslöjar att jag tittat på mer dressyr på TV än ridit det själv! 🤣
 
Som återvändare till ridskolan blir jag mest irriterad på att man helt glömt var alla bokstäver sitter. Allt är ju i sån jävla röra och oordning :rage:

Så när ridläraren bara ”Så lägger ni en 10m volt vid bokstaven B” så snurrar min hjärna 500-varv och bara VAR ÄR BOKSTAVEN B 🙈

Med det sagt brukar jag nog rita C högst upp och A längst ner.
 
Jag gör som du, tänker liksom från perspektivet att jag kommer ridandes från A upp till domaren. Min syster tänker dock utifrån domarens perspektiv och ritar tvärtom. Himla förvirrande när vi skulle försöka förklara dressyrprogram för varandra :laugh:
Exakt så tänker jag med 😁
 
Det köper jag fullt ut för det är ju logiskt!
Men jag tänker på programmet från andra hållet, då är det C högst upp. Men jag vågar aldrig rita dem så, då skulle jag nog ha risk att blanda ihop dem. Å andra sidan tävlar jag så sällan när hästen är 4 så det blir inte så mkt. Men nästa helg är det dags faktiskt, en LC:1 och då insåg jag att jag kunde inte programmet ridandes fast jag säkert dömt det 300 gånger minst?

I den här tråden måste jag få varna för de här sajterna där programmet är utritat. Det är bra, men inte optimalt för det är ofta som de missar nyanser, som att övergångar ska ligga någonstans MELLAN bokstäver eller "i närheten av". Det står ibland på förklaring men inte alltid och det är ofta som jag pratar med ryttare (i egenskap av domare) som de inte läst programmet, bara tittat på sajterna och det är alltså inte att rekommendera om man vill ha höga poäng...
 
Senast ändrad:
Jag trodde nog att det bara skulle vara någon enstaka som inte gjorde som jag men det är fler än jag trodde 😁
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 183
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 124
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 131
Hundhälsa Schäfer på 6,5år, röntgades med C-höfter som 1-åring samt en extra kota på ländryggen. Hade en skada i bogen som unghund. Fick...
Svar
6
· Visningar
1 503
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp