Hur säga upp kontakten?

Jag "gjorde slut" med en person en gång. Hen och jag var jättebra kompisar och gjorde allt tillsammans. Sen blev min häst skadad och en ny roligare person flyttade in i stallet. Jag blev alltmer utanför, både i och utanför stallet. Från att ha varit en i gänget (vi var flera i samma gäng) blev jag lämnad utanför. Jag försökte upprepade gånger prata med hen, fråga om något var fel, om jag gjort nåt, om hen mådde dåligt eller om jag kunde göra nåt som underlättade. Fick bara som svar att det var stressigt nu... Jag fortsatte försöka finnas där och hjälpa om jag kunde.

Så vandrade jag ner i en depression och hade nånstans trott att min bästa kompis skulle finnas där, åtminstone de bra dagarna. Så var inte fallet. Efter en totalt miserabel fest när gänget bjöd in sig själva till oss, åt vår mat och sen ignorerade både mig och min sambo insåg jag att vänskapen var över och att jag inte ens ville vara en del av dom här människorna längre. (här hade det ändå gått typ 6 månader sen hen slutade höra av sig). I stallet höll jag god min, men drog ner på närvaron i gruppen och efter ytterligare några månader flyttade personen och "den nya" till nytt stall.

Någon månad efter det skickade hen ett meddelande på fb och tyckte det var synd att vi inte verkade vara vänner längre. Eftersom jag ansåg det som ett avslutat kapitel skrev jag som det var att "visst är det tråkigt, men det är för sent för mig att laga".

Jag hade nog hellre låtit allting rinna ut i sanden, för ingen i gänget har hört av sig till mig igen efter det. Jag tycker inte man måste "göra slut" och berätta varför, känns det inte rätt så gör det inte.
 
Kan ju helt enkelt vara så att personen inte orkar med att vara vän med någon som har psykisk ohälsa om hon själv är sjuk.
Jo om hon hade sagt så så hade jag förstått men nu sa hon ordagrant ”jag blir provocerad av hur du lever”. ”Du verkar ha gett upp” och något om att man måste försöka.

En annan gång sa hon att det var skönt att umgås med mig eftersom att hon kunde prata om att hon har ångest.

Motsägelsefullt, tycker jag.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: kubikmeter
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 949
Senast: Sasse
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 754
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 290
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp