Hur se klassiska Dr. Who?

escodobe

Trådstartare
Har snöat in fullständigt på Torchwood och de nya Dr who serierna! Dom kan jag se på netflix:D
Men det finns ju över tjugosex säsonger av klassiska Dr who.


Frågan är vilka ska man se? Vilka är bäst? vad kan man hoppa över? Jag tvivlar på att jag kommer hinna se alla, det är ju många hundra timmar Dr Who även om det låter som en kul tioårs plan.

Och hur? Drömmen är att kunna se dem lagligt, streamade. Det betalar jag gärna för. BBC visar bara enstaka klipp från de klassiska säsongerna och det är svårt att begripa hur allt hänger ihop då.
Och på netflix finns bara de nya säsongerna.

Att köpa dem på dvd känns som ett rätt stort projekt, och då måste jag nog definitivt begränsa mig. Det torde vara billigare att köpa i england?

Jo, jag vet att det säkerligen går att ladda ned olagligt, men jag vill helst använda ett lagligt alternativ om det finns.

Har någon här sett allt? Och hur?
 
Sv: Hur se klassiska Dr. Who?

Och ja, jag vet att det fattas en massa avsnitt på grund av bbc tabbar ;-)
 
Sv: Hur se klassiska Dr. Who?

Vet inte hur du ska få tag på dem lagligt, men personligen gillar jag de säsonger med Matt Smith och David Tennant bäst. Kanske för att jag "började" med Tennant så han är liksom den riktiga doktorn för mig! Och så älskar jag kombinationen Matt Smith's doktor & Amy Pond!!! :)
 
Sv: Hur se klassiska Dr. Who?

Bibliotek har ju ibland oanade resurser och de kan ju beställa från andra ställen också. Annars kanske det finns en fan-klubb i Sverige som ordnar träffar, Whovians tror jag de kallar sig som gillar The Doctor :)

Lära känna nya människor ger ju nya möjligheter att låna film av varandra också.
 
Sv: Hur se klassiska Dr. Who?

Åh, jag älskar de nya säsongerna så jag vill också veta vilka av de gamla som man "ska" se.
 
Sv: Hur se klassiska Dr. Who?

Om man nu inte har några skrupler för att vara lite nedladdnings-olaglig, vilka säsonger ska man börja med? I kronologisk ordning?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Födda 2022
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp